• Befutottak a Megalopolis első kritikái
  • Melyek alapján messze nem ez lett Francis Ford Coppola legjobb munkája
  • Ám egyelőre többen vannak azok, akiknek teszett a végeredmény

Bár volt néhány botlása, kétség sem férhet hozzá, hogy az 1939-ben született Francis Ford Coppolának bérelt helye van a filmtörténet legjobb rendezői között, hiszen neki köszönhetjük többek között a csodás A keresztapa trilógiát (bár a harmadik rész azért kilóg a sorból, nem véletlenül született belőle újravágott verzió), az Apokalipszis mostot és a Magánbeszélgetést. Legújabb alkotásának megszületése egyáltalán nem volt könnyű mutatvány, hiszen a papíron elképesztően grandiózusnak tűnő Megalopolist már a '80-as évek óta tervezi vászonra vinni a filmes, ám rendre akadályokba ütközött – áprilisban például arról számoltunk be nektek, hogy minden nagyobb stúdió visszadobta az opuszt annak kísérletező (értsd: művészfilm) jellege miatt. Most, hogy befutottak a sztárokkal teletömött (többek között Adam Driver, Giancarlo Esposito, Nathalie Emmanuel, Aubrey Plaza, Shia LaBeouf és Dustin Hoffman is a fedélzetre lépett) alkotás első kritikái, már nagyjából értjük, hogy miért mutattak ajtót a cégek, az újságírókat ugyanis rendkívül megosztotta Új Róma városának kissé szürreális története – bár összességében nézve szerencsére a pozitív irányba billen a mérleg.

A hír írásának pillanatában 65 ponton áll a Megalopolis a Metacritic oldalán, ami már bőven a jó kategóriába sorolható, ám Coppolától talán egy picikét többet várt volna az ember, pláne, hogy az évtizedek óta dédelgetett szerelemprojektjéről van szó. A legtöbb portál (például a The Telegraph, a Rolling Stone, a The New York Times és a Los Angeles Times) 80 ponttal jutalmazta a látottakat, kiemelve a film merész, művészi jellegét, valamint azt, hogy a blockbustereket idéző látvány ellenére egy meglehetősen sokrétű, intellektuális darabbal van dolgunk. Pont ez utóbbi jelenti viszont az érem másik oldalát, mivel többek között a Variety, a The Hollywood Reporter, a Collider és a The Guardian munkatársa is azért volt elégedetlen a végeredménnyel, mert az szerintük sokkal túlzsúfoltabb a kelleténél, a megfogalmazott gondolatok és igazságok pedig nem többek ügyesen (vagy épp ügyetlenül, mert a The Guardian szakija szerint a színészek közül sincs mindenki a helyzet magaslatán) közhelyeknél, amik csillogó köntösbe vannak csomagolva. A némiképp más módszerrel dolgozó Rotten Tomatoes-on sajnos rosszabb a helyzet, ott ugyanis csak 50%-ot mutat a mérleg (22 kritikát követően), szóval több mint valószínű, hogy a nézőket is alaposan megosztja majd a Megalopolis – bár sokszor pont az ilyen produkciókból válnak klasszikusok, nemde?