Már csak kicsivel több mint egy hónap, és ismételten elveszhetünk a Zóna ölelésében, november 20-án (többszöri halasztást követően) ugyanis napvilágot lát végre a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, avagy 2024 egyik leginkább várt videójátéka. Az ukrán GSC Game World nehezen megszületett (hogy pontosan mennyire, arról egy dokumentumfilm is készült) posztapokaliptikus FPS-e tehát ismét a jól ismert Zónába invitálja majd az önjelölt kincsvadászokat, a mutánsok és anomáliák uralta területet pedig ezúttal a többször is bizonyított Unreal Engine 5-tel keltette életre a csapat (méghozzá úgy, hogy még az utolsó csavart is saját kezűleg helyezték el a szakik), így egészen biztosan nem a látványon fog elhasalni a projekt. A jelek szerint pedig máson sem, néhány külföldi portál ugyanis már rátehette a kezét a programra, az első vélemények alapján pedig minden okunk megvan arra, hogy izgatottan vágjuk a centit a megjelenésig.

A Shinobi602 nevet viselő X felhasználó gyűjtötte csokorba az IGN, a az Eurogamer, a VGC és a Windows Central előzeteseinek (melyek linkjét a mellékelt poszt végén találjátok) legfontosabb pontjait, a szuperlatívuszok mellett pedig még új, nem épp elhanyagolható információkat is kaptunk a játékkal kapcsolatban, melyek alapján maximális immerzióra számíthatunk. A rajongók szemszögéből nézve talán az a legfontosabb, hogy az egyik újságíró szerint a S.T.A.L.K.E.R. 2-nek mindenképp ott van a helye az év játéka jelöltek között, míg egy másik szaki úgy vélekedett, hogy a GSC Game World egy „egészen különleges alkotást rakott le az asztalra”. Persze az ilyen preview-k során hajlamosak túlzásokba esni a szerzők (a Dragon Age: The Veilguardot például egyenesen a Mass Effect 2-höz hasonlította valaki néhány héttel ezelőtt), ám az eddig látottak alapján nem nagyon lehet kétségünk afelől, hogy a Heart of Chornobyl minden téren képes lesz felérni az elődeihez (vagy épp felülmúlni azokat), ezt pedig az új részletek is megerősítik.

Kiderült például, hogy ezúttal sokkalta több módunk lesz a küldetések abszolválására, az éj leple alatt például lopakodva is elintézhetjük a szembenállókat – persze az előző S.T.A.L.K.E.R.-ekben is volt lehetőségünk sunyulni, de a rendszer sajnos eléggé messze állt a kidolgozottól. Szintén fontos adalék, hogy a missziók egyes pontjait gond nélkül átugorhatjuk, amihez maga a program is alkalmazkodik, így nincsenek furcsa dialógusok és feleslegesen lefutott körök, ha netán idő előtt eljutunk a végcélhoz. Ha pedig már szóba kerültek a párbeszédek, az is könnyedén megeshet, hogy egy NPC nemes egyszerűséggel „elfelejt” minket megjutalmazni abban az esetben, ha a szeme láttára kutattuk át az elesett barátja holttestét – mi ez, ha nem beleélés a köbön? Szintén az RPG-k kedvelőinek lehet jó hír, hogy ezúttal sokkalta szerteágazóbb, nem mellesleg 100%-ban szinkronizált párbeszédeket kapunk, egyes mellékküldetések pedig kidolgozott, ugyanakkor teljességgel opcionális sztorikhoz vezethetnek – aki kedveli a The Witcher 3: Wild Huntot és a Cyberpunk 2077-et, az nagyon fog ennek örülni.

A rajongóknak talán nem akkora újdonság, hogy az ellenfelek ezúttal sem nagyon ismerik a kegyelem fogalmát, így hamar otthagyhatjuk a fogunkat a tűzharcok során, ha Rambo módjára kívánunk pontot tenni az összecsapások végére – pláne, hogy a fegyverek ezúttal is bármikor bemondhatják az unalmast. Szintén nem számít nagy meglepetésnek, hogy a Zóna ökoszisztémája a mi közbeavatkozásunk nélkül is üzemel, tehét akkor is zajlik az élet a drótkerítések között, ha mi épp egy szalámis szendvicset majszolunk valamelyik romos épületben. Az előzetesekben megfogalmazott vélemények és infók alapján tehát a szomszédunkban zajló háború sem tudta rányomni a bélyegét a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl minőségére, aminek én nagyon tudok örülni, mivel továbbra is az első három felvonást tartom a világ leghangulatosabb játékainak. Ti várjátok már a megjelenést?

A borítóképek forrása: GSC Game World, IGDB