• Az Obsidian immár nem vesz részt az Armored Warfare fejlesztésében
  • A játék a My.Com kiadó egyik csapatához került
  • A My.Com és az Obsidian hivatalosan puszipajtásoknak tűnnek
  • Egy belsős szerint viszont nagyon nagy gondok voltak a játék fejlesztése körül

A 2014 óta fejlesztés alatt álló Armored Warfare az Obsidian és a My.Com válasza volt a World of Tanksra, de az a helyzet, hogy a játék hamar elhasalt, pedig csak Early Accessig jutott (a mai napig abban van), és most a kiadó az RPG-k lassan koronázatlan királyává váló fejlesztőcsapat nélkül kénytelen folytatni a játék menedzselését. Merthogy a My.Com és az Obsidian útjai szétváltak, az Armored Warfare pedig átkerült a kiadó egyik házon belüli csapatához.

Hivatalosan ez semmin sem fog változtatni. A My.Com közleménye szerint minden elkészül, amit korábban bejelentettek. Sőt Yuri Maslikov igazgató elmondta, hogy nagyra értékelik az Obsidian eddigi munkáját, és a fejlesztőcsapat is azt közölte, hogy hálásak az Armored Warfare-ral eltöltött időért, valamint örömmel dolgoztak együtt a My.Commal. Bár ez a játék kikerült a kezük közül, van bőven tennivalójuk, hiszen javában dolgoznak a Pillars of Eternity 2: Deadfire-ön, a Tyranny-n, a Pathfinder: Adventuresön és egy eddig be nem jelentett projekten.

Nos, a hivatalos „de jó volt együtt dolgozni” mesén túl kering a Redditen egy másik történet is, ami már nem mutat mindent ilyen szépnek és jónak. Egy bizonyos Gatortribe, aki állítása szerint dizájn konzultáns volt az Obsidian és a My.Com párosánál, hosszan kifejtette, hogy bizony komoly gondok voltak az Armored Warfare háza táján.

A leírtak alapján szinte minden fél követett el hibát. Gatortribe szerint az Obsidiannak már a kezdet kezdetén ki kellett volna állnia magáért, elvégre régebb óta voltak a játékiparban, mint a My.Com tulajdonosa, a MailRU Group. A My.Commal az a gond, hogy Gatortribe szerint semmi fennhatóságuk nincs a játék felett, egyedül a pocsék eventekért és a szerverproblémákért lehet őket okolni. De a legfőbb gondot maga a MailRU Group okozta, ami az Obsidian összes ötletét nemes egyszerűséggel lesöpörte az asztalról, mert nekik csak egy World of Tanks klón kellett, hogy lehasítsanak maguknak egy kis szeletet a Wargaming által uralt tortából. Illetve még egy hibát elkövetett: csak az orosz piacot tartotta szem előtt, ezzel kinyírva a játékot.

Szóval a békés elvállás úgy tűnik, nem volt annyira békés, sőt végül a MailRU Group mondta fel az Obsidian szerződését, miközben a fejlesztőcsapat tovább akart dolgozni a programon. Mi több, több felhasználó beszámolója szerint a MailRU mindenkit bannol az Armored Warfare fórumáról, aki meg meri osztani Gatortribe reddites irományát. De talán jobb is így, mármint jobb az, hogy egy olyan tehetséges csapat, mint az Obsidian nem köti le az erőforrásait egy olyan játékkal, mint az Armored Warfare.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!