A Ubisoft friss blogbejegyzésében megismerkedhettünk a Watch Dogs eddig kevésbé részletezett hírnévrendszerével, ami egyenes visszajelzést ad arról, hogy a város lakóinak mi a véleménye hősünkről -- ám csak minimális korlátozásokkal, illetve jutalmakkal jár ennek két véglete.
A hírnévrendszer pont úgy működik, mint azt elképzelhetitek, vagyis a megítélésünk a negatív zónába lendül, ha ártatlan civileken vezetjük le a feszültséget vagy lopott kocsival mindennek nekimegyünk, a nép véleménye pedig akkor lesz pozitív rólunk, ha jól viselkedünk és segítjük a lakosságot.
Ez a gyakorlatban nem változtat a történeten, minden fontosabb karakterrel fix kapcsolatot ápolunk, a térkép minden része nyitott lesz, függetlenül attól, milyen a megítélésünk, s a boltok is nyitva maradnak -- ami változik, azok a kisebb dolgok. A híradások például akármit csinálunk, beszámolnak rólunk, de hogy milyen kicsengésűek lesznek a riportok, az már tőlünk függ. Ha védelmező angyalok vagyunk, hősként tekinthetnek ránk a lakosok, s ezáltal többek között könnyebben lophatunk el egy kocsit, de ha a tévében és a hírekben azt mondják, hogy Aiden Pearce egy terrorista, egy boltba belépve a tulajdonos kihívhatja ránk a rendőrséget.
A Ubisoft célja az, hogy jelentős korlátozások nélkül csupán visszajelzést kapjuk arról, hogy mit csinálunk, s akkor is elgondolkozzunk tetteinken, mikor senki sem figyel, a hírnevünk ugyanis nem mindig változik -- például egy védtelen számla feltörése, amit azonnal senki nem vesz észre, nem változtat a megítélésünkön, így csak rajtunk áll, hogy megtesszük-e vagy sem.
A Watch Dogs egyébként immáron aranylemezre került, ezzel pontot téve a hosszúra nyúlt, több mint öt éves fejlesztés végére. A játék május 27-én fog megérkezni PC, Xbox 360, Xbox One, PS3 és PS4 platformra, majd pedig valamikor később Wii U-ra.