A múlt hét egyik legfontosabb híre volt, hogy a Bethesda megtorpedózta a The Evil Within fejlesztőit a játékhoz kiadott hivatalos gépigény miatt, csak hogy kicsikarjon belőlük egy alacsonyabb célkonfigurációt, ami aztán alig sikeredett szerényebbre, mint az eredeti.
Innen jött az ötlet, hogy megkérdezzünk benneteket:
Nektek melyik játék gépigénye volt eddig a legsokkolóbb?
És ha már itt tartunk,
melyik játék volt az, ami miatt végül fejlesztettetek a gamer-PC-teken?
Rossz válasz nincs, bármilyen történetet szívesen olvasunk, főleg most, amikor a leadási hajtás alatt nincs kedvünk-energiánk összeszedni a múlt hét legjobb kommentjeit. Na, irány a hozzászólások szekció, tessék szépen osztani az észt!
Persze csalódtam, mert egy csomó játék nekem ugyanolyannak tűnt az új gépemen, mint a régin. A Splinter Cell Blacklist nagyobb felbontásban pl igen akadozott, vissza kell vennem a régi gépemen, az új gépen simán ment ultra beállításban, de én nem láttam nagy különbséget ultra és közepes grafikai beállítás között. Tény, hogy nem dobtam ki full hd-s tv-re és nem mértem teljesítményt sem.
Egyik sem.
melyik játék volt az, ami miatt végül fejlesztettetek a gamer-PC-teken?
Nem volt olyan.
Résztelesebb magyarázat: én egy masszív 2-3 év elmaradással vagyok a "végig szeretném tolni" játéklistámmal. Így pedig a PC-m mindig is alkalmas a maga jó középkategóriájában szintentartva, hiszen nem állhatok neki az AC Unity-nek, ha a sorozatból éppen még csak az AC Revelation jön sorra, vagy hidegen hagy a Risen 3 bármiféle gépigénye, ha éppen most jutott rá időm és kedvem, hogy belevágjak az első részbe.
Ja, és még egy: idővel minden játék ára zuhan, mint a meglőtt kacsa, így aztán én mindig az akciós készletből tudok válogatni, miután a nyálcsorgató játék ára pár évvel a megjelenést követően bekukucskált a tízeuró alá...
Melyik játék volt az, ami miatt végül fejlesztettem a PC-men: Olyan még nem volt, bár éppen most várom az új gépem, ami még vga nélkül jön, de ha lesz keretem tovább fejleszteni, akkor 60 fps-es WoW, Diablo, BF ultrákra szeretnék rámenni. Szóval még nem volt, de úgy néz ki a jövő zenéje, hogy játék miatt fejlesszek a gépemen.
természetesen a GTA IV. Nem is az elméleti ,inkább a gyakorlati gépigény küldött padlóra. Papíron igazán semmi sem tud összességében meglepni, legfeljebb kiugró RAM értékek vagy az ajánlott/ultra gépigénynél a VGA követelmény.
melyik játék volt az, ami miatt végül fejlesztettetek a gamer-PC-teken?
pontosan ezért tartok konzolt :D egyébként eddig még nem jött ki PC exkluzív játék, ami miatt beruháztam volna
Gépigények sosem izgattak nagyon - mindig kicsit túloznak, én így tapasztaltam. Volt nekem egy jó kis i3-2100, 8GB DDR3, GTX460 konfigom, amivel általában bármi elment magas beállítások mellett, 1080p vagy 2014-ben már néha 720p beállításokkal, még olyan dolgok is, mint a Watch Dogs, aminek a gépigénye szerint az enyém lowon SE tudta volna futtatni - a GTX460 1 gigás változata volt a minimum, nekem 768MB volt egy erős overclockkal, mégis medium-high között vittem Full-HD felbontással, 25 és 35 FPS között ami nekem elég.
A Skyrim volt nekem nagy csalódás, legalábbis a sok patch előtt. Akkor, 2011-ben, még megszokás volt nekem, hogy ezzel a géppel minden grafikus beállítást feltolok maxra és mehet - ezúttal nem volt így, high ALATT kellett tartanom. Később ezt patchek és modok javították, de az elején idegesített rendesen. Érdekesség, hogy olyan szintre javult a játék kis beavatkozásokkal, hogy most nyáron 250 moddal - köztük textúramodok, ENB - tudtam 720p-ben játszani magas beállításokkal.
A GTA IV nekem nagyon nagy kedvencem, saját grafikai modot is kifejlesztettem hozzá ami legtöbb helyen 10/9 körüli értékelést kapott. Ezt viszont én csak 2011-ben szereztem be - mikor is kint volt már az 1.0.4.0 patch, ami a legjobban sikerült patch a GTA IV-hez, és ezzel már megszüntek a gondok, amik sok korai játékos idegeit próbálták széttépni.
A legnagyobb csalódás mégis az Assetto Corsa. Ezt a játékot nemhogy magas beállítások mellett - de még legalacsonyabb ocsmány grafin, 480p-ben se tudtam 25 FPS fölé tornászni, márpedig ilyen játéknál a 60 az ideális. Valószínüleg kompatibilitási gond volt, hiszen ez még elég bétás volt, de a mai napig nem fér a fejembe, miért volt ez. Az meg végképp nem, hogy mi lenne, ha a Project CARS-t próbálnám futtatni. Inkább nem.
A legkomolyabb, hogy semmiért nem fejlesztettem. Minden évben akartam mióta 2011 telén megépült ez a gép - minden évben legalább 2 fejlesztési listám volt, árakat számoltam, és mindig akkor kellett más - autó, telefon, stb - amikor már a kis kosáron volt a kurzor, és egy kattintás kellett a rendeléshez. Sosem jött össze.
Ha most megint lehetnék kicsit gamer, biztos vennék jobb procit meg VGA-t, mert a mai játékokhoz már tényleg nem elég ez, de ez a szituáció sajnos nem tünik közelinek...
The Witcher
melyik játék volt az, ami miatt végül fejlesztettetek a gamer-PC-teken?
Legutóbb a DayZ Standalone
Mostanság a Witcher 3-étól és az új Dragon Age-étől félek, de ha közepes grafikai beállításon jól fognak futni, az nekem már elég lesz. Majd idővel javul a helyzet. Csúcs vasam nem volt nekem sem, soha. Egyetlen játék miatt fejlesztettem PC-t, az pedig a Diablo 2 volt. De úgy érzem, megérte, mert azt évekig toltam.
A Doom 3. Még anno a Guruban volt egy teszt, ahol végignyomtátok az összes akkori videokártyán. Amikor kiderült, hogy nem árt alá 1GB RAM és egy Radeon 9600XT, hogy kényelmesen elfusson, még nem is mindent kimaxolva, attól kicsit az arcomra fagyott a mosoly.
melyik játék volt az, ami miatt végül fejlesztettetek a gamer-PC-teken?
Ilyen játék nem volt. Mindig inkább megpróbáltam tartani a lépést a korral és a középkategóriában tartani a gépem. Aztán amikor kifogytam a lehetőségekből, cseréltem az egészet. Sajnos most is hamarosan eljutok oda, de remélem, azért még kihúzza egy-két évig.
Aktuálisabb: 2,5 hete indult el az Archeage, és bár a gépigényeknek teljesen megfelel a gépem, akadozik mint a sz*r, ugyan is a 8 gb ram-omból elvisz magának a Windows 7 alapból 2,5 gb-ot, a játék pedig bő 4 után úgy dönt, hogy nem hajlandó a maradék 1,5 gb-ot felhasználni, így szépen elkezd akadozni az adatok kiürítése/betöltése miatt... ebből ram vásárlás lesz
de nálam a the evil within verte ki a biztositékoT.
A sokszor pofátlanul magas gépigények hatására én nem gépet fejlesztettem, hanem áttértem konzolra, hisz így nem kell évente 100 ezer forintot költenem fejlesztésre azért az évi 2-3 játékért, amit komolyan tolok.
És főleg a Witcher 3 ért meg részben BF4 miatt vettem újat
A CoD Ghost gépigénye eléggé nagy volt a képminőségéhez képest. Nagyon meg is lepődtem amikor a "közepesen erős" gépemnek low-ra kellet állítani hogy futassa.
Melyik játék volt az, ami miatt végül fejlesztettetek a gamer-PC-teken?
Több is volt, de igazából inkább bővítés mint teljes gépcsere. Diablo II, Dark Messiah, GTA IV, BF3