A Valve a PC-s játékvilág legjelentősebb fejlesztőcsapatai közé tartozik, amit nemcsak az olyan legendás játékokkal értek el, mint a Half-Life sorozat vagy a Portal, hanem azzal is, hogy felismerték és támogatták a tehetségeket, mi több, nem egy projektjük külsős emberek felvásárlásából nőtte ki magát milliós üzletté. Ehhez a hatékony működéshez azonban nem elég egy jó vezetés. A dolgozóknak imádniuk kell a munkahelyüket, különben nem lesznek érdekeltek a minél tökéletesebb munkában. Greg Coomer játéktervező a Seattle-i Interactive Conference-en beszélt minderről.
"Három ember bármit képes leszállítani. És azért hármat mondok -- mert lényegében egy ember is leszállít bármit --, mert a munka egyszerűen jobb lesz, ha csak egy maréknyi emberrel egyeztetsz gombnyomás előtt. Ha felvesszük ezeket a kiemelkedően tehetséges dolgozókat, és nem aggatunk láncokat rájuk, akkor attól sem szabad tartanunk, hogy mi lesz, ha kormányt ragadnak. Ez persze bizalmat és bátorságot követel. Sokszor hallani, hogy más cégeknél, ha valaki jól végzi a dolgát, akkor jutalomból talán-talán egy kicsit azzal is foglalkozhat, amivel szeretne. Nos, nálunk a munkaidőd 100 százalékát te osztod be, csakis rajtad áll, aznap mivel pepecselsz. Ennek persze megvannak a hátrányai is. Mindenki nagy döntéseket hoz, folyton változik, hogy mit fogunk kiadni és mibe kezdünk bele. Olyan, mint valami kísérlet a kooperatív cégigazgatásra."
Ez a fajta ultramodern, már-már utópisztikus demokrata szemlélet megmagyarázza a Valve-időt is, mely ugye egy-egy projekt hosszú fejlesztési idejének gúnyneve -- igaz, maga a Valve is él vele, elismerik, hogy ez az időcsúszda létezik. Ugyanakkor nem nagyon lehet vitatkozni a céggel, mert minőség terén eddig egyszer sem (!) okoztak csalódást.
Elnézést a duplázásért de elírtam az első hozzá szólást (egy nem szócska miatt..) ami ezáltal teljesen más értelmet nyert. Ha erre járna egy moderátor kérem ne ezt törölje hanem az ezt megelőzőt. Még egyszer bocsánat.