A Valve világuralma  Azt hiszem, nem túlzás kijelenteni, hogy a PC-s piac egyik nagyágyújával állunk szemben, ha a Valve-et vesszük górcső alá. Az 1996-ban, Washington államban Gabe "fánkfaló" Newell és Mike Harrington által alapított cég kellemes anyagi tőkével indult neki a nagyvilágnak, hogy aztán hosszú évek alatt (ez később a védjegyükké vált) ne mást tegyenek le az asztalra, mint a Half-Life első részét. A tökéletesen moddolható szoftver alá gombaként érkeztek a jobbnál jobb egy-, illetve többjátékos kiegészítők -- jelenleg pedig ott tartunk, hogy az alapjátékból csak az üzletek polcain keresztül 9.300.000 példányt (!!!) értékesítettek. Az első küldetéslemez, az azóta sztárfejlesztővé avanzsálódott Gearbox első, valamirevaló munkája 1.100.000 példányban került terítésre, míg a főképp grafikai ráncfelvarrást, és egy rövid történetet elhozó Blue Shift 900.000 boldog tulajdonoshoz került.

A Valve világuralma  A folytatásra közel hat esztendőt kellett várni, de megérte -- beérett a cég Steam online terjesztőrendszere, így a dobozos eladások mellé oda lehet képzelni még jó pár százezer bónuszt is: a nagy második felvonás az üzletekből 6.500.000 példányban került a játékosokhoz, az első epizód 1.400.000 példányban fogyott (ami az alaphoz képest gyenge, de simán leelőzi a minden tekintetben jobb Opposing Force-t), a második epizód pedig (hála az orange boxos extráknak, főképp a szinte tökéletes Team Fortress 2-nek) 3.000.000példányban talált gazdára.

Ám ez még csak a jéghegy csúcsa -- amióta ugyanis külön megvásárolhatóvá vált a Counter-Strike alapváltozata, 4.600.000 alkalommal pengettek ki érte forintokat a virtuális frontvonalra vágyók, az xboxos konverzióra 1.500.000-en voltak kíváncsiak, a hivatalos CS küldetéslemezre, vagyis a most a Left 4 Deaddel robbantani készülő Tourtle Rock első programjára, a Condition Zeróra százezer híján hárommillióan voltak kíváncsiak, míg a Source motorba ültetett CS változat épp százezer eladott példánnyal nőtte túl a kétmilliót. Ez igen, szép volt, Valve!