A kalózok kontra becsületes vásárlók örökös vitájába a Valve társalapítója, Gabe Newell is beszállt, s kifejtette a véleményét a helyzetről:

„Ha egy kalóz elérhetővé tesz egy játékot, amit a nap bármelyik részében az otthonod kényelméből tölthetsz le, s nem kell ezért boltba menni, ráadásul akár három hónappal az amerikai megjelenés előtt játszhatsz az adott programmal, akkor a kalózok által nyújtott szolgáltatás lesz a népszerűbb. A legtöbb másolásvédelmi megoldás azzal próbál harcolni a kalózok ellen, hogy visszaszorítja a felhasználó jogosultságait, vagy ront a terméken, esetleg bizonytalanságot teremt.

A mi célunk az, hogy a kalózokéhoz képest jobb szolgáltatást nyújtsunk, mostanáig pedig olyan jól végeztük a dolgunk, hogy a kalózkodás számunkra nem is igazi probléma.”

Newell szerint tehát egyszerűvé kell tenni a vásárlók számára az áhított program beszerzését, a CD Projekt vezérigazgatója, Marcin Iwinski azonban egy lépéssel még tovább ment, s szerinte egy az egyben fel kellene hagyni a DRM használatával, hiszen minél összetettebb a védelem, annál kevésbé fut jól a játék, arról nem is beszélve, hogy előbb-utóbb úgyis feltörik, ehelyett inkább bőséges gyűjtői kiadásokkal kellene vásárlásra bírni az embereket. Persze a lengyel cég is könnyedén választhatná a Ubisoft-módszert és magára hagyhatná a PC-s platformot, hiszen a Witcher 2-t 4,5 millió példányban töltötték le illegálisan -- de nem teszik.