A Joker: Kétszemélyes téboly rendesen félrement a kritikusoknál, a közönségnél és a mozikasszáknál egyaránt, és habár nem a rebootolt DC Moziverzum része, hanem egy teljesen különálló film, azért felmerül a kérdés, hogy vajon a stúdió vezetője, James Gunn vajon miért nem koppintott rá Todd Phillipsre, amikor látta, hogy milyen irányba haladnak a munkálatok. Nos, állítólag ennek az az oka, hogy a rendező nem volt hajlandó együttműködni vele.

Egy bennfentes jelentés alapján, amit a Variety hozott le, a cikkíró szóba hozta, hogy noha David Zaslav, a Warner Bros. Discovery vezetője megjelent a díszbemutatót követően rendezett bulin, James Gunn és Peter Safran, a DC Studios főnökei nem. A filmnek egyébként sincs szinte semmi köze a stúdióhoz, a DC Entertainment nem függ össze a DC Studiosszal, hiába tartozik a Warner alá. Ennek ellenére Gunn és Safran megjelenhetett volna a premieren vagy a partyn, viszont mégsem voltak ott, és ennek többek közt az is lehet az oka, hogy Phillips nem igazán szeretett volna közösködni velük.

A DC egyik szóvivője azt nyilatkozta a Varietynek, hogy nincs semmiféle feszültség a háttérben, a dolog mögött prózai okok állnak. Gunn a Peacemaker második évadával volt elfoglalva, Safran pedig beteg volt, noha a DC-logó felbukkan a Kétszemélyes téboly végén. Philips egyébként nem kívánta kommentálni azt az állítást, miszerint szándékosan tartotta távol magát Gunnéktól. Ugyanakkor a cikkíró rámutatott arra, hogy a film forgatása 2022 végén kezdődött el, azt követően, hogy Gunn és Safran átvették a DCU irányítását, és létrejött a DC Studios, emiatt sokan várták, hogy majd valamilyen szinten véleményezik majd az új vezetők a 2019-es Joker folytatását. A pletykák szerint meglett volna a szándék részükről, azonban Phillips ellenállt, és kizárólag csak a Warner Bros. filmes részlegének vezetőivel, Michael De Lucával és Pamela Abdyval volt hajlandó tárgyalni. A Variety fel is idézte, hogy a rendező korában többször kihangsúlyozta, hogy a Kétszemélyes téboly egy Warner Bros-film, nem DC-film.

A forrás szerint Phillips még Zaslavnak is ellentmondott, amikor az felvetette, hogy segít neki abban, hogy Los Angelesben forgathassa a filmet, azonban a költségvetést kicsit nyirbálják meg. A Kétszemélyes téboly büdzséje ugyebár 200 millió dollárra rúgott, szóval majdhogynem háromszor annyiba került, mint az első rész. Később a Warner finomította az állítást, azaz szerintük nem annyira vita volt ez, inkább egy lazább elbeszélgetés, és egyébként a stúdió alapvetően támogatta a Los Angeles-i forgatást, maga Zaslav kérdezte meg Philipset, hogy van-e szüksége egyéb dolgokra. A cikkben megemlítik azt is, hogy Phillips nem akart tesztvetítést, amire azt reagálta a Warner szóvivője, hogy alapvetően a spoilerveszély miatt mellőzték ezt, mert féltek a szivárgástól, pedig a velencei fesztiválpremiert követő kritikai kudarcot így meg lehetett volna előzni. Állítólag elsősorban Phillips kardoskodott amellett, hogy mindenképp Velencében kell tartani az ősbemutatót.

További problémát jelentett, hogy Bradley Cooper ezúttal nem vett részt producerként a munkálatokban, pedig neki jó zenei érzéke lett volna ahhoz, hogy kompetens tanácsokkal lássa el a rendezőt. Amire a filmet látva nagy szükség lett volna, hiszen többen is megjegyezték, hogy a Kétszemélyes téboly nem igazán rezonál a nézőkkel, nem teljesítette be a közönség azon vágyát és elvárásait, amelyeket az első Joker alapján támasztott. Végül, csak úgy plusz adalékként, Gunn nemrég egy rajongó kérdésre azt írta, hogy „minden jövőben érkező film, amelyben DC-karakterek szerepelnek, a DC Studios logójával kerül forgalomba”.

A borítókép forrása: Warner