A Starcraft és Diablo folytatások achievementjeiről a WoW-tervező, Jeff Kaplan rántotta le a leplet. Elmondta, hogy account alapú achievementeket terveznek, és azt is, hogy ezt miként képzelik el.

Először is minden játékosnak lesz egy Blizzard accountja, és ezen belül egy Blizzard szint (Blizzard Level). Ehhez a szinthez fognak hozzáadódni a Wow-ban, Diablo 3-ban, na meg a más jövőbeli Blizzard játékokban feloldott achievementek, folyamatosan növelve ezt a szintet. Mások is meg tudják nézni ezt a Blizzard hozzáférésedet, és láthatják, hogy melyik játékban van több, illetve kevesebb achievemented, kvázi egy statisztikát adva arról, hogyan játszol.

Jelen pillanatban a World of Warcraftban az achievementek karakterspecifikusak, de ezt szeretnék megváltoztatni, hogy hozzáférés-specifikusak legyenek. Ez azért lesz jó, mert újabb achievementeket kapunk, ha például három 80-as szintű karakterünk van, vagy ha a hordánál és a szövetségnél is van egy-egy hősünk. A Wrath of the Lich King megjelenésekor az achievementek ideiglenesen a WoW Armory oldalon is elérhetőek lesznek, amellett hogy a játékban is megnézhetjük, miket értünk el.

Gőzerővel megy a Lich King bétatesztelése, és azok a szerencsések, akik bejutottak már, megtapasztalhatták az achivementek nyújtotta örömöket. Készíteniük kellett egy Blizzard accountot, ami a WoW hozzáférésükhöz kapcsolódik, de ennek csak a bétatesztelés keretein belül van haszna.



]{iegészítés: Ide kapcsolódik egy hír, mely szerint a Blizzard elutasította az 52 744 játékos által aláírt petíciót, melyben sötétebb, realisztikusabb Diablót követeltek. A főtervező, Jay Wilson elmondta: "Nincs visszaút. Nagyon boldogok vagyunk a művészeti stílustól. A művészeti csapat boldog. A cég boldog. Nagyon szeretjük ezt a stílust, és nem fogjuk megváltoztatni."

Achievementek a Diablo 3-ban és a Starcraft 2-ben isWilson hozzátette, nehéz döntés volt e stílus megszülése, ugyanis először ők is sötétebb árnyalatokkal dolgoztak, két ilyen verzió is volt, de elvetették, mégpedig a játékmenet kedvéért. "Amikor 30 lény van a képernyőn -- 4-5 különféle típusú --, a célpont rangsorolása az elsődleges. Gyorsan meg kell tudnod különböztetni ezeket egymástól, és ezt nem teheted meg, ha a világ szürke, és a lények is szürkék."

A tervező azt is elmondta, nem akarta, hogy a játék más, "egyárnyalatos" címekhez hasonlítson. Példának hozta fel a Gears of Wart: az is sötét, és ha egy játékos meglátta volna az ő sötét játékukat, azt mondta volna: "Jé, ez pont olyan, mint a GoW". Ráadásul egy FPS öt-hat óra játékidőt nyújt, a D3 többet ígér, és ennyi idő alatt a sok barna, szürke árnyalat nyomasztóvá, unalmassá válna. Az sem érdekelte, hogy a kritizálók a D3 rajzfilmszerűségét a WoW-hoz hasonlítják. Soha nem tagadták, hogy van "átjárás" a két cím között, hogy hatottak egymásra, hiszen mindkettő az ő gyermekük, és azt akarták, hogy egy igazi, blizzardos hangulatú játék szülessen.

Még egy érdekesség: sokan hiányolták a fénykört, is ami a karakterünket a D2-ben övezte. Ez ugye épp a kevesebb bevilágítás miatt volt. Itt is megpróbálták ezt visszahozni, de rondának bizonyult, így elhagyták -- ennek ellenére a föld mélyén, egy-két dungeonban viszont fogjuk látni.

Az interjú teljes szövege itt olvasható. ( ]{redenc )