Noha történt egy kis halasztás, így sincs már olyan hihetetlenül messze a nagy port kavart Assassin's Creed Shadows megjelenése, február 14-én érkezik ugyanis a széria feudális Japánba invitáló felvonása, ami ezúttal két főszereplő, a szamuráj Yasuke és az árnyak között rejtőző Naoe szemén keresztül mutatja be ezt a sokak által várt időszakot. A Ubisoft ugyan nem a legkedveltebb videójátékos cég jelenleg (és akkor most finoman fogalmaztunk), ám azért reménykedhetünk benne, hogy az akció-RPG képes lesz megfelelni az elvárásoknak – már csak azért is, mert a technikai újítások és a részletes bázisépítés mellett ezúttal sokkal nagyobb hangsúly kerül a lopakodásra, mint mondjuk a Valhalla esetében. A fejlesztők olyannyira komolyan gondolják ezt az irányt, hogy egy külön cikket is szenteltek nemrég a sunyulás művészetének, a lehetőségek tárházát pedig rövid videókkal is megmutatták a szakik, hogy ne kelljen a képzeletünkre hagyatkoznunk.
A legfontosabb módosítás, hogy ezúttal nem kapunk szárnyas barátot (hál' istennek, ha engem kérdeztek), helyette viszont érkezik a megfigyelés (Observe), melynek segítségével megjelölhetjük az ellenfeleket, a gyűjtögetnivalókat, valamint a zsákmányolható dolgokat. Ehhez csatlakozik az Eagle Vision, amivel a falak mögött is beazonosíthatjuk az ellent, elkülöníthetjük az általuk kibocsátott hangokat, ráadásul a rejtőzködésre alkalmas helyeket is könnyedén kiszúrhatjuk vele.
Ami a mozgást illeti, nem meglepő módon most is lehet guggolva közlekedni a feltűnés elkerülése érdekében (ez leginkább beltereken jön majd jól), de ezúttal az árnyékok is fontos szerepet játszanak az észrevétlenségben, a hasalásról és kúszásról már nem is beszélve. Ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja, ez utóbbi Naoe egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszköze lesz a közlekedésben (bizonyos helyeken így át is kúszhatunk), valamint a csendes gyilkolászásban.
Nincs shinobi megfelelő felszerelés nélkül, avagy Naoe nemcsak a tudását, de a sunyuláshoz szükséges eszköztárát is bevetheti majd a küldetések során, ezek egyik legfontosabb darabja a füstbomba, ami a menekülés mellett figyelemelterelésre és rajtaütésre is kiválóan alkalmas.
Sokak legnagyobb örömére visszatér a Double Assassinations, vagyis az a lehetőség, hogy egyszerre két ellenfelet küldjünk át a másvilágra – ehhez mindössze annyi szükséges, hogy a Tanto legyen az elsődleges fegyver és fel legyen oldva a képesség. Emellett pedig akár meg is ragadhatjuk a szembenállókat, hogy egy bokorba vonszolva végezzünk velük, ami elég hasznos lehet, amennyiben nem kívánjuk az utca közepén hagyni a hullákat.
A szellemként való közlekedést nagyban nehezítik majd a szolgák, akik ugyan nem képesek megtámadni minket, cserébe viszont könnyedén riaszthatják az őröket, akik az ígéretek szerint ezúttal sokkal agresszívebben és kitartóbban fognak kutatni utánunk, mint korábban bármikor, a szamurájok pedig még a bokrokat is felszeletelik, hogy a nyomunkra akadjanak. Apropó szamurájok: a képzettségük okán őket nem tudjuk egyetlen mozdulattal semlegesíteni, így nem árt felkészülni a velük való összecsapásra, mert elég nehezen adják az életüket.
A Ubisoft végül Yasuke csendesebb oldalát is megmutatta nekünk, a termetes szamurájnak ugyanis nem feltétlenül kell ajtóstul rontania a házba, a megbízható íja segítségével tisztes távolságból is képes leszedni az ellenséget, felesleges feltűnést elkerülendő.
A brigád tehát jól láthatóan mindent megtesz azért, hogy kiszolgálja a rajongói igényeket, így aztán felettébb kíváncsian várjuk, hogy miként teljesít az Assassin's Creed Shadows a kasszáknál – a Star Wars Outlaws csalódást keltő eredményei után már nemigen lehetünk biztosak a pénzügyi sikerben.
A borítóképek forrása: Ubisoft