- A Valve először a Portalból szeretett volna VR-játékot csinálni
- Bizonyos feladványok miatt ez végül nem volt lehetséges
Tegnap megjelent a Half-Life: Alyx, melynek kapcsán mostanában elég sok Valve-nyilatkozattal lehet találkozni - tegnap például kiderült, miért nem készült el soha a Half-Life 2: Episode 3. Most pedig a VR-fejlesztésről árult el némi érdekességet a cég egyik programozója és dizájnere, Robin Walker.
Walker a VG247-nek elmondta, hogy amikor belekezdtek a VR-játékok fejlesztésébe, akkor az első gondolatuk - sokakhoz hasonlóan - a Portal volt, hamar rájöttek azonban, hogy nem fog működni.
"Sok ember a Portalt mondaná elsőként arra, hogy mi az a cím, ami jól működne VR-ban, és mi is így voltunk vele, úgyhogy elkezdtük vizsgálni a lehetőségeket. Ám a Portal legtöbb pályája arra épít, hogy meg kell tartanod a lendületedet, miközben portálokon keresztül közlekedsz."
Ez a játékelem VR-ban több szempontból is kezelhetetlennek bizonyult, és bár kísérleteztek alternatívákkal, végül elvetették az ötletet - így lyukadtak ki a Half-Life-nál.