Már évekkel ezelőtt sejthető volt, hogy az akkor még kvázi gyerekcipőben járó mesterséges intelligencia (avagy MI) előbb vagy utóbb elindul a hódítás útján, mostanra pedig ott tartunk, hogy a videójátékokkal foglalkozó színészek és szinkronszínészek sztrájkba kezdtek a technológia veszélyei miatt. Persze a lehetséges visszaélések mellett rengeteg előnnyel is járhat az AI használata, hiszen – ahogy arra a modl.ai néhány héttel ezelőtt közölt tanulmánya is rámutatott – megfelelő kezekben rengeteget tud segíteni mondjuk a hibakeresésben és a tesztelésben, de a marketing, a lokalizáció és a koncepciós rajzok készítése során is levehet némi terhet az emberek válláról. Ebből kiindulva nem annyira meglepő a Unity éves játékipari jelentésének végeredménye (köszönjük, Insider Gaming!), ami alapján bátran kijelenthetjük, hogy az iparban dolgozó szakemberek zöme pozitívan vélekedik a mesterséges intelligenciáról.

unity-mesterseges-intelligencia-mi-ai.png

A válaszadók (300 embert kérdeztek meg a témában) 48%-a „kissé pozitívan”, 31%-a pedig „rendkívül pozitívan” áll az MI témaköréhez, összességében tehát a 79%-uk gondolja úgy, hogy nem ördögtől való annak használata, sőt, épp ellenkezőleg. Jól mutatja az AI elterjedését, hogy mindössze a megkérdezettek 4%-a mondta azt, hogy idén semmilyen formában nem tervezi annak használatát – elhanyagolható mennyiség, nemde? Tekintve, hogy egyre kiforrottabbak az MI eszközök, és napról napra többen sajátítják el azok használatát valamilyen szinten, jövőre talán még magasabb lesz azon fejlesztők száma, akik kihasználják a technológia nyújtotta lehetőségeket – bízzunk benne, hogy egy csapat sem esik majd át a ló túloldalára.