A Ubisoft komoly válságban szenved az utóbbi hónapok nagy kudarcai után, és egyelőre nem látszik a fény az alagút végén: azt elvileg a jövő februárra halasztott Assassin’s Creed Shadowsnak kellene elhoznia, viszont nem akárhogy, ugyanis a játéknak muszáj elképesztő sikert aratnia ahhoz, hogy a cég kilábaljon a gödörből. A mutatvány azért nem lehetetlen, mert bár a fekete szamuráj, valamint a technikai problémák miatti felháborodás előre vetítheti a bukást, az Assassin’s Creed azért még mindig jól eladható márkanévként funkcionál. Ezt bizonyítja a Ubisoft legutóbbi pénzügyi jelentése, de emellett az is kiderül belőle, hogy a kilenc éve megjelent Rainbow Six Siege-re is érdemes odafigyelni.
A francia illetőségű vállalat nemrég tartott egy értekezletet az aktuális pénzügyi évének félidejével kapcsolatban, így tehát megosztott néhány érdekes adatot is a játékairól, illetve azok teljesítményéről. Itt kerül említésre, hogy az elmúlt tíz esztendőben természetesen az Assassin’s Creed-sorozat termelte a legtöbb bevételt, összesen 4 milliárd eurót. Viszont szorosan ott van mögötte a 2015-ös Rainbow Six Siege, ami egymagában 3,5 milliárd eurót produkált eddig. Szóval a dolog úgy néz ki, hogy a jelentésben a teljes AC-szériáról van szó, azonban az R6S kacspán viszont egyetlen játékról értekezett a Ubisoft. A kommandós FPS egyébként maga mögé utasította a Far Cry-sorozatot, a The Divisiont, a Ghost Recont és a Just Dance-et is (hozzá kell tenni, hogy a jelentés szerint mindegyik franchise átlépte az 1 milliárd eurós határt).
Természetesen a Rainbow Six Siege az utóbbi egy évben is jól teljesített, akárcsak az Assassin’s Creed-sorozat, mivel mindegyiknek több mint 30 millió egyedi aktív játékosa volt egyenként, és ennek köszönhetően 4%-kal növekedett a Ubisoft egyedi aktív játékosainak száma. 2024 harmadik szezonja is kifejezetten népszerű volt a kiadó szerint, jórészt Skopósnak, az új, hi-tech kerekesszékes operátornak köszönhetően, amelyet imád a közönség a vele járó innovatív játékmenet miatt. Tehát az R6S tevékenyen hozzájárult a kiadó játékaival eltöltött idő 9%-os éves növekedéséhez PC-n és konzolokon.
A borítókép forrása: Ubisoft