Miután a szebb napokat is látott Ubisoft valósággal kiszipolyozta a két legismertebb franchise-át (Assassin's Creed, Far Cry), valódi felüdülést jelentett a bemutatásakor még meglehetősen vegyes érzelmeket keltő Prince of Persia: The Lost Crown, ami az előzetes várakozásokkal ellentétben az év egyik legkellemesebb meglepetésének bizonyult. A Ubisoft Montpellier (Beyond Good & Evil, Valiant Hearts: The Great War) a máig közkedvelt metroidvania műfajban bocsátotta útjára az üdvöskéjét, ez a stílus pedig kifejezetten jól is állt a szériának, hiszen amellett, hogy a program gyönyörűen festett, a történetre, a játékmenetre és a tartalomra sem nagyon lehetett panasz. Ebből adódóan aztán a kritikai elismerés sem sokat váratott magára, mivel hírünk alanyának PS5-ös verziója végül 86 ponton állapodott meg a teszteket összesítő Metacritic oldalán (nem kevesebb mint 84 írást követően), üröm azonban az örömben, hogy a remek fogadtatást nem követte pénzügyi siker, aminek – minő meglepő – a fejlesztők látták kárát.

A francia Origami videójából ugyanis megtudhattuk (a hírt később az IGN is ellenőrizte), hogy a kiadó feloszlatta a Ubisoft Montpellier csapatát, mivel a szóban forgó alkotás nem tudott eleget tenni az elvárásoknak (értsd: megbukott a kasszáknál). Az imént mellékelt képsorokból az is kiderült, hogy a stúdió sorsa már hetekkel a debütálást követően megpecsételődött, hiába akart ugyanis a keménymag folytatást készíteni a The Lost Crownhoz, a Ubisoft úgy vélte, hogy ehelyett inkább más, nagyobb eladási potenciállal bíró projektekhez kell átcsoportosítani a fejlesztőket.

A játék vezető producere, Abdelhak Elguess az IGN-nek küldött nyilatkozatában elmondta, hogy rendkívül büszke arra, amit letettek az asztalra, jelenleg pedig az a cél, hogy minél több ember számára elérhető legyen a program – ezt segíti elő ugyebár a steames megjelenés, idén télen pedig Macre is megjelenik a kaland. Azt azonban ő sem tagadta, hogy a brigád zöme már más címeken ügyködik, így lényegében garantált, hogy a Prince of Persia: The Lost Crown egy egyszeri kitérő volt csupán, amit a The Sands of Time nehezen készülő remake-je követ, méghozzá valamikor 2026-ban. Te örültél volna, ha folytatódik ez a történet?

A borítóképek forrása: IGN, Ubisoft Store