A The Rogue Prince of Persia egy vadonatúj felvonás, ami egy kitalált városban, Ctesiphon-ban, a Perzsa Birodalom fővárosában játszódik. A megszálló hunok már a kapukat döngetik, ezért a hercegnek fel kell vennie velük a harcot. Különleges misztikus képessége, hogy minden egyes halál után feltámad, szóval a játék lényegében roguelike, csak úgy, mint a Dead Cells. Az Edge magazinnak nyilatkozva Lucie Dewagnier, a The Rogue Prince of Persia játékigazgatója elmondta, hogy csapatának nagyon ügyelnie kellett arra, hogy játékuk ne mutasson sok hasonlóságot a The Lost Crown-nal.

Az interjúban Dewagnier elmondta, hogy ez okozott néhány kisebb problémát a fejlesztés elején, mivel a két játék párhuzamosan készült, és a roguelike epizód története hasonlóan alakult, mint a januárban megjelent The Lost Crown sztorija. "Változtatnunk kellett a dolgokon" – magyarázta a játékigazgató, aki hozzátette: "…de végül így volt a legjobb". A Ubisoft szabad kezet adott nekik a fejlesztés során, ám egy valamit nem használhattak: a The Sands of Time ikonikus Tőrét. "Semmiképp nem használhattuk a The Sands of Time-ból ismert Tőrt, mert az ahhoz a trilógiához tartozik és ezt a Ubisoft megtiltotta" – mesélte Dewagnier. A The Rogue Prince of Persia már elstartolt korai hozzáférésben, a játékról készült próbakörünket ITT olvashatjátok.