A felhasználók részéről ugyan meglehetősen jó konstrukciónak mondható az Xbox Game Pass (relatíve alacsony havidíjért rengeteg játék, köztük AAA címekkel), a Microsoft szemszögéből nézve ugyanakkor nem biztos, hogy annyira jövedelmező az előfizetéses szolgáltatás fenntartása. Nem elég ugyanis, hogy a third party alkotásokért fizetnie kell a techóriásnak, az Xbox Game Studios programjai már az első napon felkerülnek a virtuális polcokra, ami egy témában jártas szakértő szerint egyáltalán nincs jó hatással a tényleges eladásokra, ez pedig a nagyobb büdzséből készült produkciók esetében kifejezetten problémás lehet – hosszú távon legalábbis mindenképp. A cég bevallottan a Game Pass iránti érdeklődés fellendítése céljából vásárolta fel korábban az Activision Blizzardot (potom 68,7 milliárd dollárért), a The Information jelentése szerint viszont mindeddig nem igazán volt kifizetődő az akvizíció – dacára annak, hogy az üzletnek köszönhetően a Call of Duty: Black Ops 6 is azonnal bekerült a kínálatba.
A kép forrása: Xbox
Egy ismert portfóliómenedzser, Denny Fish úgy nyilatkozott a portálnak, hogy az Activision Blizzard bekebelezése egyelőre nem érte el a vállalat által remélt eredményt – mivel a szakembernek olyan alapokra is rálátása van, melyek 800 millió dollárnyi Microsoft részvényt tartalmaznak, bizonyára nem légből kapott a kijelentése. A Microsoft egyébként nem kevesebb mint 100 millió előfizető elérését tűzte ki célul 2030-ig, ám 2024 februárjában csupán 34 millió felhasználóval bírt a szolgáltatás (ebben már azok is benne vannak, akik az Xbox Live Game Pass Core-rá való átalakítása miatt váltak előfizetővé), szóval nem úgy tűnik, hogy megvalósulnak a Microsoft ambiciózus tervei. Ennek fényében már kevésbé meglepő, hogy tavaly ismét emelkedett az előfizetés ára, az új szint (Standard) pedig nem tartalmaz Day One megjelenéseket, ezzel is a több pénzbe kerülő Ultimate felé terelve az embereket. Szerintetek fenntartható a Game Pass az egyre nagyobb fejlesztési költségek mellett?
A borítóképek forrása: Xbox, TechRadar