Mióta létezik a Game Pass, elég nehéz meghatározni egy belsős fejlesztésű Xbox játék sikerét, hiszen a first-party alkotások már a debütálás napján bekerülnek a Microsoft előfizetéses szolgáltatásába, ami értelemszerűen nincs túl jó hatással a tényleges eladásokra. Egy új jelentés szerint 2021-ben a Microsoft vezérigazgatójának, Satya Nadellának választania kellett, hogy vagy felszámolják a játékokra szakosodott részlegüket, vagy több stúdiót is felvásárolnak, és a jövőbeni játékaikat az Xbox Game Pass-ra, mint könnyedén elérhető felhőszolgáltatásra teszik fel. Végül a cég a Bethesda és az Activision-Blizzard felvásárlása mellett döntött.
A The Information által közzétett cikk szerint több kulcsfontosságú stúdió is visszadobta a Microsoft azon ajánlatát, mely szerint a cég által fizetett díjakért cserébe a Game Pass kínálatába küldhették volna a legfrissebb játékaikat (akár már az első napon). Egyszerűen úgy gondolom, hogy a játékpiac nagy része nem igazán akar egy olyan Game Pass-t, mint amilyet a Microsoft kínál – jegyezte meg Gus Zinn, iparági elemző. Kiderült az is, hogy az Activision-Blizzard felvásárlása előtt a Microsoft még azt remélte, hogy 2030-ig 100 millió Game Pass-előfizetőt szerezhet.