Mióta létezik a Game Pass, elég nehéz meghatározni egy belsős fejlesztésű Xbox játék sikerét, hiszen a first party alkotások már a debütálás napján bekerülnek a Microsoft előfizetéses szolgáltatásába, ami értelemszerűen nincs túl jó hatással a tényleges eladásokra. Hogy mennyire befolyásolja a Game Pass az eladott kópiák mennyiségét, azt egy üzleti témákban jártas újságíró, Christopher Dring igyekezett megválaszolni az InstallBase fórumán, és bár ő sem tudott pontos adatokkal szolgálni, jól látszik, hogy a techóriás „videotékája” bizony óriási hatással van az értékesítésre.

„A Game Pass-ben szereplő játékok számíthatnak arra, hogy a várható prémium eladások körülbelül 80%-át elveszítik Xboxon” – fogalmazott Ding. Nem sokkal később hozzátette, hogy ez az arány kevesebb, ha egy mainstream megjelenésről van szó, ám még így is látványos a visszaesés, elég csak a Senua's Saga: Hellblade 2-re, a Starfieldre vagy az Indiana Jones and the Great Circle-re gondolni.

Az újságíró arra is kitért, hogy az adott játék műfaja és típusa is fontos tényező az egyenletben, hiszen egy indie (vagy akár AA) alkotásnak sokkal nagyobb esélye van akkor, ha Game Pass-be kerül – még úgy is, ha az adott felhasználó esetleg más program miatt fizetett elő. „Az adatokból tudjuk, hogy rengeteg ember van, aki csak és kizárólag a Call of Duty-szériával játszik. Ha ezen emberek közül néhányan úgy döntenek, hogy idén a Game Pass keretében szerzik be az aktuális felvonást, majd megragadják a lehetőséget, hogy olyan címeket is kipróbáljanak, amikre alapesetben rá sem néztek volna, nos... nehéz azt mondani, hogy ez rossz dolog” – elmélkedett a szakember. Christopher Dring szerint tehát a Game Pass eléggé belerondít a tényleges eladásokba, ám a független fejlesztők számára óriási előnyt jelenthet, ha a portékájuk bekerül egy ilyen könyvtárba, hiszen így az is észreveheti, aki csak böngészi a kínálatot. Ti rendszeres előfizetők vagytok, vagy csak egy-egy fontosabb megjelenés esetén újítatok?

A borítóképek forrása: Lucasfilm, Reddit