Aki egy picit is szereti a Bethesda Game Studios játékait, az tisztában van vele, hogy a csapat egyik alkotása sem a hibamentességről vált ismertté – nem véletlen, hogy modolás esetén a közösségi tapasz az első, amit letöltenek az emberek. Néhány ismert bug valódi mémmé vált az idők során (leginkább azok, amik a mesterséges intelligenciához köthetők, de az égbe repítő óriás sem piskóta), ám a cég programjai még a kissé sorjás élek ellenére is felettébb népszerűek az RPG kedvelők körében – kivéve talán a Starfieldet, bár abban nem a hibák jelentették a legnagyobb problémát, hanem a randomitásból eredő unalom. A máig nagy becsben tartott The Elder Scrolls 5: Skyrim egykori vezető tervezője, a Bethesda kötelékét 2021-ben elhagyó Bruce Nesmith szerint pedig egyáltalán nem a véletlen műve, hogy a közösség egy picit elnézőbb ezekkel a címekkel, mivel van egy olyan elemük, amiket más szerepjátékokban nemigen találnak meg a felhasználók.
A kép forrása: Steam
A volt dizájner a VideoGamernek adott interjúban beszélt arról, hogy bár szerinte is ráférne némi extra polírozás a Bethesda játékaira, ám az általuk nyújtott határtalan szabadságnak köszönhetően az emberek hajlamosak megbocsátani a felmerülő hibákat, hiányosságokat. „Az, hogy egy NPC egy darabig egy fal előtt futkározott egy helyben, elfogadhatóvá vált, mivel 17 féle dolgot lehetett csinálni azzal az NPC-vel, míg a legtöbb játékban csupán két opció van” – fogalmazott Nesmith, majd hozzátette, hogy egy idő után már annak tudatában kell mérlegelni az esetleges halasztást, hogy a további hibajavításra szánt idő után sem lesz tökéletes az adott produkció, így olyan, mintha szélmalomharcot vívnának a fejlesztők. A Bethesda által készített programok hibáinak egy jelentős része amúgy a meglehetősen öreg, számos sebből vérző Creation Engine-nek köszönhető, ám szintén Bruce Nesmith mutatott rá arra, hogy a stúdió szinte biztosan nem fog megválni tőle mondjuk az Unreal Engine 5 kedvéért, így a The Elder Scrolls 6 és a Fallout 5 alatt is ez a motor fog duruzsolni. Ti képesek vagytok elnézni a szóban forgó játékok hibáit, vagy örülnétek, ha a Bethesda inkább új motorra pattanna?
A borítóképek forrása: IGDB
ja, csak azt felejti el hogy ha tudsz valamit 17 féleképpen csinálni akkor arra 17 szer nagyobb az esélye hogy valami el fog csesződni, beakad az npc, bugos lesz a quest line, hiányzik egy quest tárgy mert nem spawnolt, stb...
nem a menyiséggel csinálsz jó játékot hanem a minőséggel, lásd kotor2, katasztrofálisan került ki a pacra... de mind a mai napig velem vannak azok a minőségi beszélgetések amit a különböző csapatagokkal tudsz lefojtatni a játék során.
ez az egyik ok amiért nem tud a bugthesda kilépni a saját árnyékából.