Nem igazán lennénk most a Ubisoft vezetőinek a helyében, nem elég ugyanis, hogy egészen elképesztő méreteket öltött az Assassin's Creed Shadows (pontosabban az egyik főszereplő, Yasuke) körüli balhé, az IGN július 17-én megosztott 10 perces gameplay videója után a Star Wars Outlaws miatt is erősen fogy a levegő a kiadó körül. A szóban forgó képsorok ugyanis nem igazán nyűgözték le a rajongókat, "hála" az unalomig ismert mechanikáknak, a nem is annyira lenyűgöző látványnak (különös tekintettel az animációkra) és a nem létező AI-nak.
Mintegy tűzoltás gyanánt (valamivel meg kell nyugtatni a forrongó befektetőket, nemde?) a vállalat később bejelentette, hogy mindenki megnyugodhat, a megjelenésig érkező anyagok ugyanis bizonyítani fogják a nyílt világú kaland kiemelkedő minőségét. Ezt az állítást azonban hamar megcáfolták a preview videók, amik alapján továbbra is számos sebből vérzik ez a projekt, és mivel egy közel végleges buildről beszélünk, ez már nem is fog változni az augusztus 30-i megjelenésig.
Nem az unalomig ismert, ezerszer ellőtt megoldásokat alkalmazó játékmenet és a grafika (ami szerintem 1-2 effektet leszámítva amúgy teljesen rendben van) azonban az egyetlen, ami miatt dühösek a rajongók, mivel a szabadulásáért küzdő főhős, Kay Vess külsejét is elég sok kritika éri a program bejelentése óta. Sokak szerint a Ubisoft újfent behódolt a sajnos a játékipart is egyre inkább érintő DEI (sokszínűség, egyenlőség és befogadás) jelenségnek, és direkt alkotott kevésbé vonzó karaktermodellt, hogy későb senki ne tudjon tárgyiasítást és túlszexualizáltságot kiáltani. Én személy szerint rendkívül örülnék, ha Kay fizimiskája lenne a legnagyobb probléma az Outlaws-zal, a produkció kreatívigazgatója, Julian Gerighty mindenesetre rá se begózik az ilyen jellegű megjegyzésekre.
Az alkotó a The Washington Postnak beszélt arról, hogy a Kay külsejét illető kommentek többnyire rosszhiszemű emberektől származnak, éppen ezért nem igazán érdemes foglalkozni velük. „Kayt már a kezdetektől fogva hitelesnek és megközelíthetőnek szántuk. Ő egy piti tolvaj, aki hoz néhány rossz döntést a történet során, a személyiségének pedig a humor, az alázat és a keménység áll a középpontjában. Ez az, ami számomra igazán fontos, és különben is, gyönyörű” – mondta Gerighty. „Ha rosszhiszemű emberekkel foglalkozol, akkor nincs közös nevező, és nincs lehetőség a valódi párbeszédre” – tette hozzá, nyomatékosítva ezzel, hogy esze ágában sincs vitába kezdenie a témával kapcsolatban. Az alkotó később kiemelte, hogy a Massive Entertainmentnek jelenleg az az egy célja van, hogy a lehető legjobb játékot rakja le az asztalra – augusztus végén kiderül, hogy mire volt elég ez a törekvés.