Némileg meglepőnek ható kijelentést tett nemrég a Sony pénzügyi igazgatója, Hiroki Totoki, a CFO ugyanis azt mondta a Financial Times-nak adott interjúban, hogy a médiaóriás nem rendelkezik annyi saját franchise-zal, ami ahhoz kell, hogy képes legyen felvenni a versenyt a konkurenciával szemben. „Legyen szó játékokról, filmekről vagy animékről, nincs olyan sok IP-nk, amelyet a kezdetektől fogva ápoltunk volna” –  mondta a vezető a beszélgetés során, hozzátéve, hogy ez elég nagy problémát jelent a versenyképességre nézve. A kijelentést követően persze azon nyomban billentyűzetet ragadtak a PlayStation rajongók, hogy felhívják a CFO figyelmét az olyan elfeledett címekre, mint például a Killzone, a Sly Cooper, a Resistance és az inFamous, ám többen is rámutattak, hogy Totoki a teljes szórakoztatóipari ágazatról beszélt, nem csupán a videójátékos részlegről.

infamous-playstation-sony.jpg

Innen nézve pedig egyáltalán nem a levegőbe beszél az alkotó, hiszen ha például a Sony Pictures-t nézzük, a Pókember-filmeken, valamint a szuperhőshöz köthető opuszokon (Venom, Morbius, Madame Web) túlmenően elég nehéz olyan alkotást mondani, ami egybeforrt volna a céggel, ráadásul a zárójelben említett mozik minősége is hagy „némi” kívánnivalót maga után. A vállalat ettől függetlenül továbbra is bízik abban, hogy képes lesz olyan franchise-ok létrehozására, melyek kiállják az idő próbáját.  „Megvan a [szükséges] technológiánk, így az alkotás az a terület, amelyhez a legtöbbet szeretnénk és tudnánk hozzátenni” – fogalmazta meg gondolatait a Sony vezérigazgatója, Josida Kenicsiro. „Az alkotásért tett erőfeszítések azt jelentik, hogy a terjesztési oldalon különböző partnerekkel fogunk együttműködni. Úgy vélem, hogy nagyon jó kapcsolatokat alakítottunk ki az úgynevezett Big Tech szereplőkkel” – tette hozzá.

Ennek a törekvésnek egyébként a Crunchyroll az egyik legfontosabb szereplője, melynek elnöke, Rahul Purini szerint streamingszolgáltató a növekvő gyártási költségek közepette is együttműködik a Sonyval a műsorok koprodukciója érdekében. A vezető becslése szerint világszerte mintegy 800 millió anime rajongó van jelenleg, ami a következő években akár egymilliárdra is nőhet, így mindkét vállalat profitálhat a közös munkából. Meglátjuk, hogy mit hoz a jövő új IP-k terén, mindenesetre bízzunk benne, hogy a fejesek tanultak a Concord irgalmatlanul nagy bukásából, és legközelebb alaposabban megfontolják, hogy milyen új ötleteknek adnak zöld utat.

A képek forrása: PlayStation Store