A PlayStation 5 és az Xbox Series S|X beharangozásakor külön kiemelték, hogy ezek a konzolok simán fogják pörgetni a legújabb játékokat 4K-ban 60 fps mellett, viszont a valóságban ez egyáltalán nem történt meg. A Microsoft azonban már felfedte a következő generációs hardver-terveit, az eddigi legnagyobb technológiai ugrásnak titulálva azt. A Digital Foundry szakértői szerint a PS6 és az új Xbox egészen új távlatokat nyithat meg a videójátékok világában, jókora előrelépést jelentve az iparágban, de olyan mértékben, amire évek óta nem volt példa.
A Digital Foundry legújabb podcast-adásában a technológiai szakértők a következő generációs konzolokról beszélgettek, és arról, hogy mi kell ahhoz, hogy ezek a legnagyobb generációs ugrást elhozhassák. Ebben kulcsfontosságú lesz a gépi tanulás (Machine Learning), amely a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) egy részterülete. Ez már most is nagy szerepet játszik a PC-s játékokban az Nvidia DLSS-nek köszönhetően, de a konzolokon még egyáltalán nem elterjedt – noha a PS5 Pro-ban elvileg lesz egy hasonló alapokat használó felskálázási rendszer. A szakértők úgy vélik, hogy a konzoliparban hatalmas fejlődést hozhat a gépi tanulás elterjedése.