A Red 5 is a „természetes mozgás” híve A friss információ, melynek apropóján most ismét „hírbe hozzuk” őket az, hogy licencelték a NaturalMotion 3D-s technológiai fejlesztőcég „morpheme” animációs fejlesztőrendszerét. Rendszeres és figyelmes olvasóink emlékezhetnek rá, hogy bő két hete már szóba került ez a termék, melynek segítségével a szakemberek egy fejlett felületen készíthetik el, építhetik fel és tesztelhetik egy játék animációs fázisait, ugyanis akkor a BioWare austini, MMOG-re szakosodott új stúdiója vásárolta meg. Úgy tűnik tehát, a cucc nagyon jól alkalmazható az online játékok területén, hála könnyű kezelhetőségének, ugyanakkor komplexitásának, hiszen például a különféle fázisokat, áttűnéseket, és hasonló elemeket valós időben, még a szerkesztőben lehet tesztelni, ami elképesztően felgyorsítja a folyamatokat (korábban egy-egy fázis kipróbálásához egy szövegfájlban kellett megadni a paramétereket, majd újra futtatni a játékot). A motor ráadásul PS3-ra, X360-ra és PC-re is optimalizálva van, nyílt rendszerű, és könnyen illeszthető hozzá bármilyen más middleware termék, akár olyan fizikai motor is, mint a Havok.

A készülő cuccról amúgy ezen kívül még mindig nem sokat tudunk. Önbizalomhiányban viszont biztos nem szenvednek, mert a weboldalukon a FAQ szekcióban például szó szerint ezt lehet olvasni, a „mit csináltok még” kérdésre adott válaszként: „A világ legjobb játékplatformját építjük. Nem úgy gondolunk magunkra, mint egy PC-s cég, vagy egy xboxos cég. Ezek a dobozok csak terminálok, melyek arra szolgálnak, hogy rákapcsolódjanak a mi igazi platformunkra: a szuperkomputer osztályú szerverünkre, mely a játékunkat hajtja. Az, hogy mit kezdünk ezzel az erővel, és milyen játékot tudunk segítségével készíteni, ez izgat minket.” Hm, meglátjuk mi lesz ebből.