A hír, melynek apropóján ez a kis szösszenet született, röviden ennyi: a Red 5 Studios ma bejelentette, hogy a 18,5 millió dollárral növelték törzstőkéjüket, hála a Benchmark Capital beruházó cégnek (akik eddig olyan projektek mögé álltak anyagilag, mint a Second Life, az eBay, vagy a mobilos JAMDAT), és a Sierrának. Mindkét cég elmondta, hogy meggyőzte őket az a munka, ami a Red 5 stúdiónál folyik, és igen jó esélyt látnak pénzük megtérülésére (jelzem, a Benchmark eddig nem nagyon tévedett...).
Enyhén szólva is szupercsapatról van tehát szó, akiknek jó része 10-15 éve a szakmában dolgozó, rutinos és elismert figura. A készülő címről egyelőre két dolog biztos. Egyrészt az MMO-piacon igencsak otthonosan mozgó koreai WEBZEN lesz a kiadója, másrészt az Offset motor szíve dobog benne. Utóbbi az Offset Software terméke, a stúdió korábban a Savage: The Battle for Newerth játékkal aratott le komoly babérokat, jelenleg a már félkész állapotban is döbbenetes Project Offset kódnevű csodán munkálkodnak. Ennek alapján a Red 5 játéka vizuális téren biztosan a WOW fölé fog kerekedni, de persze a lényeg mégiscsak belül van erre viszont még várnunk kell egy csöppet, bár konkrét dátum sajnos még nem hangzott el.
De "ki" is ez a Red 5, amely gőzerővel munkálkodik valami nagyon nagy dobáson? Nos, minden különösebb kommentár nélkül álljon itt pár név a jelenlegi csapatból:
- Mark Kern (a főnök), a Blizzard egyik kulcsfigurája volt, legutóbb a World of Warcraft fejlesztőcsapatát vezette (az ő nevét viseli a WOW-ban a "Mark of Kern" nevű remek gyűrű).
- William Petras, a Blizzard másik volt főembere, a World of Warcraft művészeti vezetője.
- Taewon Yun, a Blizzard koreai irodájának társalapítója, ő irányította a WOW ázsiai bevezetését.
- Brice Tebbs, a CyanWorlds technikai feje, a Myst stábjának tagja.
- Harley D. Huggins II, a Blizzard híres mozijainak projektigazgatója.
- John Burnett, a Blizzard mozik csapatának technikai vezetője.
- Daniel Buckler, az Ultima Online, Ultima X és a WOW szervermegoldásainak főprogramozója.
- Brian Hsu, a WOW vezető művésze.
- Michael Bross, zenei rendező, többek között az Oddword-világ muzsikája fűződik a nevéhez.
- James Macauley, az Xbox Live programozó csapatának vezetője.
- Joe Peterson papírgrafikus (azaz a koncepciórajzok készítője), részt vett a Blizzard-mozik és a WOW: Burning Crusade lényeinek tervezésében.
- Matt Sanders, a WOW-nál és kiegészítőjénél a belső tereket tervező és készítő team vezetője.
- Dave Willams, a Wizards of the Coast asztali játékainak egyik kreatívja, a Legend of the Five Rings atyja.
- Ed Stark, a Dungeons and Dragons 3. és 3.5-ös kiadását készítő csapat kreatív igazgatója, aki felügyelt a D&D licencre többek között a Neverwinter Nights 2, Demonstone, D&D Heroes, D&D Online: Stormreach játékoknál.
Enyhén szólva is szupercsapatról van tehát szó, akiknek jó része 10-15 éve a szakmában dolgozó, rutinos és elismert figura. A készülő címről egyelőre két dolog biztos. Egyrészt az MMO-piacon igencsak otthonosan mozgó koreai WEBZEN lesz a kiadója, másrészt az Offset motor szíve dobog benne. Utóbbi az Offset Software terméke, a stúdió korábban a Savage: The Battle for Newerth játékkal aratott le komoly babérokat, jelenleg a már félkész állapotban is döbbenetes Project Offset kódnevű csodán munkálkodnak. Ennek alapján a Red 5 játéka vizuális téren biztosan a WOW fölé fog kerekedni, de persze a lényeg mégiscsak belül van erre viszont még várnunk kell egy csöppet, bár konkrét dátum sajnos még nem hangzott el.
Szerintem is a GW az ami közel van a WoW-hoz.
Ettől függetlenűl persze lehet jó játék belőle...