BioWare: új MMO-platform és morpheneAzt már jó egy éve tudjuk, hogy a BioWare is beszáll az MMOG-szegmensbe, ráadásul megint nem aprózták el: tavaly márciusban létrehozták az austini stúdiót, igazi szupercsapatként: a főtervező a cég kreatív igazgatója és egyik kulcsfigurája, James Ohlen, aki fő- vagy társtervezőként olyan címeken dolgozott, mint a KOTOR, a Neverwinter Nights, és a Baldur’s Gate I-II. Mellé leszerződtették Richard Vogelt, aki 15 éve van az iparban, aki annak idején az Originnél az Ultima Online-t állította pályára, majd a Sony Online fejelsztési alelnöke volt, és Gordon Waltont (képünkön), aki az EA producere és alelnöke, illetve szintén a Sony Online alelnöke, stúdióvezetője és producere volt. Ez a három fickó azt hiszem, elég biztosíték arra, hogy érdemes lesz a készülő MMORPG-re odafigyelni. Persze nem elég az emberanyag, technológia is kell mögé. Arról már korábban, egy más hír kapcsán beszámoltam, hogy az első vásárlásuk a Simutronics Hero Engine nevű MMO-motorja volt, ez jelenti a cucc alapját. Nos, most újabb lépést tettek előre, ugyanis megvették a Perpetual Entertainment MMO-platformját is. Ez egy olyan csomag, mely a különféle háttérszolgáltatásokat kezeli: a lobby, a játékosok és a közösség menedzselése, számlázás, patchelés és hasonló okosságok. Számomra egyébként ez azt jelenti, hogy a BioWare jól halad a melóval, hiszen a keretrendszer és szolgáltatási háttér, infrastruktúra kiépítése a következő lépcsőfok egy MMOG fejlesztésében.

Az austiniak bevásárlókosarába még egy ismert és elismert termék került: a NaturalMotion „morpheme” animációs rendszere. Ez egy kiváló segédeszköz, melynek segítségével a szakemberek egy fejlett felületen készíthetik el, építhetik fel és tesztelhetik egy játék animációs fázisait. A NaturalMotion olvasóink előtt is bizonyára ismert, ugyanis az ő termékük az „euphoria” dinamikus animációs alrendszer is, mely szerepet kap a GTA IV-ben, illetve a LucasArts új Indiana Jones címében, no meg a Star Wars: The Force Unleashed szuperprodukciójában is. Gordon Walton mindkét új szerzeménynek igen örült, dicsérte azokat, eme utóbbi technológiáról pedig annyit mondott, hogy kulcseleme lesz céljuk, egy komplex és mély animációs pipeline megvalósításának.

Sajna egy dolgot nem tudunk továbbra sem: hogy miről szól a cucc; korábban ugye voltak pletykák egy KOTOR MMORPG-ről, de ezeket még senki nem erősítette meg, úgyhogy egyelőre csak konstatálhatjuk, hogy halad a szekér, és megvan a technikai és „humán” bázis a zavartalan fejlesztéshez...

(Alant pár "BioWare bevillanás", hogy e kifejezéssel a nyaraló BreakDown kolléga szellemét is ideidézzem...)