Talán nem én vagyok az egyetlen, aki szeret elveszni egy videójáték világában és vissza-visszatérni hozzá még akkor is, ha már az utolsó kis részletet is felfedezte és az utolsó kincsesládát vagy gyűjthető holmit is összeszedte. Shawn Layden – aki évtizedekig töltött be vezetői pozíciókat a PlayStationnél, és 2014-től 2019-ig a SIE Worldwide Studios elnöke volt – azt mondja, hogy a játékfejlesztési költségek az egekbe szöktek, és a probléma egy része az, hogy a játékok nagyon-nagyon hosszúak lettek.

shawn-layden-tencent09-19-22.jpg

(Forrás: Gematsu)

Az Eurogamernek elmondta, hogy a játékfejlesztési költségek minden generációban akár meg is duplázódhatnak és a modern játékfejlesztést a 18. század vége felé épült, bonyolult, drága katedrálisokhoz hasonlítja. „Építhetjük-e továbbra is ezeket a hatalmas építményeket Istennek, hihetetlen mennyiségű munkát és időt beleölve?” – tette fel a kérdést. „El sem indítottam a Red Dead Redemption 2-t, mert nincs 90 órám. Sokáig a 100 ÓRA JÁTÉKIDŐ kifejezést hangoztattuk. Ez volt a mérőszám az első években, amikor még az átlagos játékosok a 18 és 23 év közöttiek voltak. És amikor 18 és 23 év között vagy, akkor az embernek sok ideje van, de kevés a pénze. De ahogy a játékosok átlagéletkora a 20-as évek végére, a 30-as évek elejére tolódott, nos, ekkor már pont az ellenkezője igaz, nem? Pénzed lehet, de időben biztosan szegényebb vagy” – jegyezte meg, majd hozzátette: „Azt akarom, hogy az egész játék olyan legyen, mint az a pillanat a Resident Evilben, amikor a rohadt kutyák betörnek az ablakon, és te félelmedben eldobod a kontrollert!” Layden szerint a rövidebb, de intenzívebb játékoké a jövő. Az olyan 15-20 órás kalandoké, amelyek folyamatosan képesek fenntartani a figyelmet és ötpercenként szállítanak valamilyen elképesztő pillanatot.