Noha számos meglepetést tartalmazott a tavalyi Xbox Games Showcase, leginkább a Gears of War: E-Day leleplezése miatt liftezhetett a padlóig az emberek álla, kiderült ugyanis, hogy folytatás helyett egy előzményt kapunk, amely a franchise történetének legfontosabb napját, a Locust invázió kezdetét jelentő Emergence Day-t fogja feldolgozni, méghozzá két jól ismert karakter, Marcus Fenix és Dom Santiago szemszögéből. Bár én személy szerint nem igazán tudom hova tenni, hogy a széria útját egyengető The Coalition épp most hozakodott elő ezzel az ötlettel, a rajongók többsége ugyanakkor kitörő örömmel fogadta a bejelentést – lelkesedésük pedig csak tovább nőtt, miután kiderült, hogy ismerős hangon fognak megszólalni a főszereplők, hangulat terén pedig visszakanyarodunk az első rész horrorisztikus atmoszférájához. Az Unreal Engine 5-tel készülő TPS egyelőre nem rendelkezik megjelenési dátummal, nagyon úgy fest viszont, hogy magasabb fokozatra kapcsol a fejlesztés, mivel egy sokszor bizonyított csapat is a fedélzetre lépett.
A People Can Fly ugyanis egy rövid közleményben adta a világ tudtára, hogy segítő kezet nyújt a The Coalitionnek, tehát nem egy, hanem két stúdió kalapálja a lövöldét. Ha valakinek esetleg nem cseng ismerősen a név, a 2002-ben alapított lengyel brigádnak köszönhetjük minden idők egyik legjobb „mész és lősz” stílusú FPS-ét, a Painkillert, a kreatív gyilkolászásra ösztönző Bulletstormot és a looter shooterek ligájában indult Outriders-t – ennél is fontosabb viszont, hogy részt vett az első három Gears of War elkészítésében, a Judgment nevezetű spinoff pedig teljes mértékben ehhez a céghez köthető. Ez utóbbi mondjuk aggodalomra adhatna okot, hiszen Baird, Cole, Sofia és Paduk históriája egy meglehetősen közepes alkotásban lett elmesélve (pedig egyébként rengeteg lehetőséget rejtett ez a koncepció), ám mivel ezúttal csak társfejlesztőként van jelen a People Can Fly, bízhatunk abban, hogy a Gears of War: E-Day hozza majd a számozott felvonások minőségét – remélhetőleg még idén. Ti örültök neki, hogy két csapat is dolgozik a játékon?
A borítóképek forrása: Steam