Mindenki legnagyobb meglepetésére nem Gears 6 néven mutatkozott be az Xbox egyik sarokkövének számító franchise legújabb felvonása, az Xbox Games Showcase során leleplezett Gears of War: E-Day ugyanis egy olyan előzménysztori lesz, ami Marcus Fenix és Dom Santiago karakterét állítja a fókuszba. A nosztalgia húrjait pengető előzetes (a zene ugye minden veterán rajongó számára ismerős volt?) bőven elég volt arra, hogy a franchise rajongói felüljenek a hype vonatra, ám könnyen lehet, hogy a Microsoft egy új közönséget is igyekszik majd megszólítani a The Coalition Unreal Engine 5-tel készülő TPS-ével – egy prequel erre eleve alkalmasabb, mint egy tényleges folytatás, nemde?
A fejlesztést végző csapat új álláshirdetése alapján ugyanis benne van a pakliban, hogy a techóriás meglépi azt, ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek számított: PlayStationre is elhozza a Gears-élményt. Minderre abból lehet következtetni, hogy a hirdetésben olyan online kliensmérnököt keresnek, aki „segíteni fog a játék multiplayer és online élményének kialakításában”, ebbe a feladatkörbe pedig beletartozik a „játékon belüli kereskedem, a munkamenet-kezelés, a statisztikák, valamint a felhasználó által generált tartalmak és a matchmaking”.
Ebben ugye még nincs semmi gyanús, az állás betöltéséhez szükséges előnyös képességek között viszont nemcsak az olyan platformok terén szerzett tapasztalat szerepel, mint az Xbox Live és a Steam (ezek ugyebár evidensnek mondhatók), hanem a PlayStation Network is, ami nem nagyon illik a sorba egy Microsoft exkluzív cím esetén. Emiatt még persze senki se bontson pezsgőt, hiszen könnyedén megeshet, hogy csupán a miheztartás végett biggyesztették oda a PSN-t a leírásba, de már egy májusban publikált Windows Central jelentésben is szerepelt a vörös vonalak eltörlése, szóval kevésbé lennénk meglepődve egy ilyen döntés láttán, mint pár évvel korábban.