- Az Egyesült Államok lakosságának 37%a PC-n játszik
- A játékosok fele nem vesz teljes áron játékot
- A játékosok fele a casual rétegbe tartozik
- A férfiak és nők aránya 51-49%
- A PC-s játékosok átlagéletkora az USA-ban 38 év
Az NPD Group kutatást végzett, amelynek során igyekeztek jobban megérteni a PC-s játékosok szokásait. Júniusban összesen 6225 embert, 9 éves vagy annál idősebb amerikai állampolgárt kérdeztek meg arról, milyen platformon játszanak, s milyen módon vásárolnak játékokat.
A felmérésből kiderült, hogy az Egyesült Államok lakosságának mintegy 37%-a PC-n tölti az idejét.
A megkérdezettek átlagosan 6,4 órát játszanak, s több mint a fele a casual, vagyis az alkalmi játékosok rétegébe sorolható, így -- legalábbis ennek a kutatásnak az eredménye alapján -- nem érvényes az a kép, ami a PC-s játékosokról alakult ki, miszerint mindenki hardcore gamer, hiszen a résztvevők 44%-a tartozik ebbe a csoportba. Az sem igaz, hogy férfiak által uralt a piac ezen szegmense, ugyanis 51-49% arányban oszlik meg a férfi-nő arány, illetve nem csak gyerekek játszanak, az átlagéletkor ugyanis 38 év, az éves átlagjövedelem pedig 69 ezer dollár.
Érdemes megjegyezni, hogy a casual csoportot a nők dominálják, míg a hardcore inkább a férfiak terepe, illetve tudni kell, hogy az NPD Group végezte el a játékosok két csoportba sorolását, s ők úgy tekintették, hogy azok tartoznak a hardcore rétegbe, akik akció/kalandjátékokkal, verekedős programokkal, MMOG-kel, röpszimulátorokkal, RTS-ekkel, sportjátékokkal, versenyjátékokkal és lövöldékkel játszanak. Hogy pontosan mi számít casualnak, ha majdnem minden zsáner hardcore, azt nem tudni.
A felmérés másik érdekessége a vásárlási szokásokról szól, kiderült ugyanis, hogy
a megkérdezettek fele inkább egy alapos leárazásra vár, mintsem hogy teljes árat fizessen,
aki pedig digitálisan vásárol, az szinte biztos, hogy az akcióra utazik, míg aki lemezes kópiát vesz, az inkább fizet teljes árat. Ennek tükrében az NPD Group arra intette a kiadókat és fejlesztőket, hogy változtassanak a becsléseiken, ha egy friss megjelenésről van szó.
- Van 3 játék, amit ártól függetlenül, azonnal megveszek: GTA, Half-Life, TES (a TES Online nem tartozik bele).
- Vannak játékok, melyek érdekelnek és valószínűleg azonnal meg fogom venni, mint pl: AC Unity, Elite Dangerous, Mirrors Edge 2.
- És vannak azok, melyek nem kimondottan érdkelnek, de ha már pl egy Steames nyári vagy téli leárazás alkalmával megéri, akkor miért ne?
Amúgy az újak esetén én is boltból szerzem be, mert Steamen eszméletlen drágák (jól láthatók Chris-d-_-b- példáiban).
Amúgy Steamen nemcsak az zavar, hogy jóval drágább, mint boltban (DE HOGY MÉGIS MIÉRT?), hanem az is, hogy az amerikai megveheti pl 50US$-ért, de nekünk 50€-t kell fizetnünk érte. (A PayPal árfolyamán nézve (mivel én általában azon keresztül fizetek) a különbség itt 3750Ft!)
"Reprezentativitás: Mintákra vonatkozó fogalom. Egy minta bizonyos változók mentén akkor reprezentatív, ha a mintába került elemek (emberek) ugyan olyan arányban vannak jelen, mint az alapsokaságban"
(forrás: http://statisztikus.hu/fuggelek/statisztikai-fogalmak/)
A cikkhez: "A megkérdezettek átlagosan 6,4 órát játszanak" Ezt hogy értitek? Naponta, hetente, havonta, évente?
Amúgy egyáltalán nem meglepő. Miért venné meg valaki ugyanazt a terméket drágán (függetlenül a keresetétől), ha pár hónapon belül akciósan is megkapja?
Az aztán a reprezentatív felmérés...
"Reprezentativitás: Mintákra vonatkozó fogalom. Egy minta bizonyos változók mentén akkor reprezentatív, ha a mintába került elemek (emberek) ugyan olyan arányban vannak jelen, mint az alapsokaságban"
(forrás: http://statisztikus.hu/fuggelek/statisztikai-fogalmak/)
A cikkhez: "A megkérdezettek átlagosan 6,4 órát játszanak" Ezt hogy értitek? Naponta, hetente, havonta, évente?
Amúgy egyáltalán nem meglepő. Miért venné meg valaki ugyanazt a terméket drágán (függetlenül a keresetétől), ha pár hónapon belül akciósan is megkapja?
Az aztán a reprezentatív felmérés...
itthon meg legyünk nagyvonalúak és mondjuk készhez kapsz 120.000-et, e mellé jön a 12.000-es játék, bumm, oda a fizud egy tizede, és még élned is kellene valamiből
igen, nagyrészt leárazott játékokat vásárolnak, de abban is biztos lehettek, hogy még így is 3-szor annyi játékot vesznek meg teljes áron, mint egy átlagmagyar
ráadásul ők még így is meglehetősen olcsón tudják beszerezni a játékaikat az európaiakkal szemben
Épp valamelyik cikk alatt sírtam, hogy *****ra nem éri meg digitálisan vásárolni, KIVÉVE AZ AKCIÓKAT, mert sokkal drágább, mint a dobozos.
- Rage ( doboz: 1490 / Steam: 4700 )
- Borderlands ( doboz: 1990 ( goty! ) / Steam: 7000 ( sima: 4700 ))
- Dishonoured ( doboz 1990 ( goty! ) / Steam: 7000 ( sima: 4700 ))
Ezek ráadásul mind 'régi' játékok, az újaknál még durvább eltérések lehetnek.
Akciókon kívül soha nem vásárolok, úgy fogok most is Rage-t venni, hogy lesz dobozosom, aminek a cd-kulcsát be tudom aktiválni és lesz egy digitális tiszteletpéldányom, kvázi harmad áron...
Kettő: Mindenki pofázik, hogy drágák a játékok, erre jön a sok okos, hogy de nyugaton nem is... Most meg kiderül, hogy 5.5x többet keresve az Amerikaiak sem vesznek teljes áron játékot... szemetek! :D
Az itthoni pc játéküzletek lassan amúgy is lehúzhatják a rolót, mert digitálisan sokkal olcsóbb minden és az adóikat feldughatják utána
Az itthoni pc játéküzletek lassan amúgy is lehúzhatják a rolót, mert digitálisan sokkal olcsóbb minden és az adóikat feldughatják utána
Dead Rising 3 :- cdgalaxis(dobozos): 7990,-
-steam: 15500.-
Watch Dogs: -cdgalaxis(dobozos): 8990.-
-steam: 18700.-
Risen 3: Titan Lords: -cfgalaxis(dobozos): 8990.-
-steam: 15500.-
Megvan a digitális kiadásoknak is a hasznuk, de hogy nem "mindig" azok a leggazdaságosabbak abban biztos lehetsz. Az ilyen nagy akciók nélkül nem érne kutya fülét se a digitális eladás.
Az itthoni pc játéküzletek lassan amúgy is lehúzhatják a rolót, mert digitálisan sokkal olcsóbb minden és az adóikat feldughatják utána