A Squid Game, vagy ahogy itthon ismerik, a Nyerd meg az életed című sorozat 2021-ben debütált a Netflixen, és egy csapásra a streamingplatform legsikeresebb szériája lett. A második évad decemberben érkezik, de a sorozat showrunnerje, Hvang Donghjok elárulta, hogy az első szezon forgatása közben annyira kikészült, hogy akkor úgy érezte, soha többé nem akar visszatérni ebbe a világba. Hvang továbbá azt is beismerte, hogy a legnagyobb érv a második évad mellett a Netflix által felkínált hatalmas mennyiségű pénz volt. Az alkotó először 2022-ben beszélt arról, hogy a Nyerd meg az életed készítése során 6 fogát is elvesztette, most azonban egy friss interjúban pontosított: valójában 8-9 fogról van szó, ami nem kis mennyiség, és bár valószínűleg Dél-Koreában sem olcsó mulatság a fogorvos, a második évadért kapott fizetésből valószínűleg Hvang tudja majd fedezni a pótlásokat – annál is inkább, mert az első szezon sikeréből állítása szerint nem látott túl sokat.
„Bár az első széria hatalmas globális siker volt, őszintén szólva nem kerestem rajta sokat. Szóval a második széria kompenzálni fog az elsőnek a sikeréért is” – mondta Hvang a BBC-nek.
Az alkotó a Nyerd meg az életed előtt anyagi gondokkal küzdött és a sorozat készítése során részben inspirálódott is ebből, azonban annak idején olyan szerződést kötött a Netflixszel, amelynek értelmében előre kapta meg a fizetést, és nem kapott bónuszt a siker függvényében. A BBC ezzel kapcsolatban megkereste a Netflixet, aki azt válaszolta, hogy versenyképes fizetést szoktak adni a művészeknek, és biztos kompenzációt kínálnak függetlenül egy adott sorozat sikerétől vagy bukásáról. A Nyerd meg az életed december 26-án folytatódik a Netflixen, és a showrunner nemrég azt is elárulta, hogy bár egy harmadik évadról még lehet szó, de azzal már mindenképpen le akarja zárni a sztorit. A BBC-nek tett nyilatkozatában pedig azt is elmondta, hogy noha a második szezon készítése közben már minden foga a helyén maradt, az óriási siker miatt most még nagyobb stresszben van.
A szériában éles társadalom- és kapitalizmuskritikát fogalmazott meg, és három évvel a bemutatót követően még pesszimistábban szemléli a világ dolgainak alakulását a háborúk, a klímaváltozás és az egész világon egyre inkább szélesedő vagyoni szakadék miatt. Szerinte a konfliktusok már nem csak a gazdagok és a szegények között feszülnek, hanem egyre intenzívebben jelennek meg a generációs, nemi és politikai szekértáborok közötti árkok. „A mi vs. ők korszakát éljük” – véli a dél-koreai alkotó.
A borítókép forrása: Netflix