Az utóbbi években több olyan film és sorozat készült, amely segített megtörni a videojáték-adaptációs átok jegét: elég csak a Sonicra, a Super Mario Bros.-ra, a The Last of Us-ra vagy épp a Falloutra gondolni. Amellett, hogy ezeket az alkotásokat széles körben elismerték a kritikusok, a rajongók többségének a tetszését is elnyerték. Rekordokat döntögettek, sokan megnézték őket, és a pénztáraknál is több száz millió dollárt termeltek. Nos, a múlt héten mozikba került Borderlands-film enyhén szólva sem tartozik ezek közé. Az Eli Roth által írt és rendezett opusz masszív 0%-kal kezdett a Rotten Tomatoes-on, és bár azóta ez az eredmény felkúszott 9-re, a nézői átlag pedig 50-re (az IMDB-n egyébként 4.4 ponttal büszkélkedhet az adaptáció jelenleg), legyünk őszinték, ezek miatt sem görbülhet mosolyra az alkotók szája. De ez csak az érem egyik oldala.
A másik az, hogy noha a kritikusoknál és a rajongóknál leszerepelt a népszerű videojáték-sorozat alapján készült film, a kasszáknál még csak-csak hozhatott volna némi pénzt, azonban ez sem történt meg, sőt mi több, a Borderlands még az amúgy szerény előzetes becsléseknél is kevesebbet hozott a konyhára. Konkrétan 8,8 millió dollárt termelt az első három napjában a tengerentúlon – ez pedig egyenesen katasztrofális eredmény, főleg, hogy a források szerint a költségvetés valahol 110-120 millió között lehetett.
Ez természetesen a játékadaptációk kategóriájában sem jó hangzik jól: a 2021-es Mortal Kombat 23,3 millióval nyitott az USA-ban, a 2018-as Tomb Raider 23,6 millióval, az Uncharted 44 millióval, az Öt éjjel Freddy pizzázójában pedig 80 millió dollárral. Szóval igen: a Borderlands-film ebben a formában halva született ötlet volt.