- Mac Walters a Mass Effect: Andromedáról beszélt
- Szerinte a rendkívül rossz fogadtatásban részesült alkotás megérdemelt volna egy folytatást
- Ami szerinte akkora minőségi ugrás lett volna, mint a második rész az elsőhöz képest
- Kevesebb vállalással pedig a nyitány is jobban sikerül
A 2017-ben megjelent Mass Effect: Andromeda említése szinte minden rajongóban keserű emlékeket idéz fel, bár én személy szerint a nyilvánvaló hibái ellenére is jól elvoltam vele, körülbelül 100 óra alatt jutottam el a fináléig. A csalódás egyik oka az volt, hogy a játékosok egy része nem igazán tudta elengedni Shepard parancsnokot és kompániáját, de ennél sokkal többet nyomott a latba az, hogy az új galaxisba invitáló spinoff rendkívül rossz technikai állapotban jelent meg (azok az arcok máig kísértenek), emellett sem történet, sem pedig karakterek szintjén nem volt képes megközelíteni az imádott trilógiát. Emiatt aztán felettébb közepes értékeléseket kapott a szakmától, a felhasználók pedig egyenesen utálták (pedig harc- és fejlődési rendszer terén messze ez a franchise legjobban sikerült darabja), így végül még a tervezett DLC sem jelent meg, nemhogy a folytatás – sőt, a fejlesztőket is beolvasztották a Motive csapatába.
A játék kreatív rendezője, Mac Walters azonban máig nem tudja elengedni a folytatást, erről az Eurogamernek adott interjúban beszélt nemrég. "Azt kívántam, bárcsak megcsinálhattuk volna a folytatást, ami olyan minőségi ugrást hivatott képviselni, mint amilyen a második rész volt anno az elsőhöz képest." – mondta a szérián a kezdetektől fogva munkálkodó fejlesztő. Azt is elárulta, hogy a csapat végül azért bukott bele a munkálatokba, mert szerette volna megismételni a Mass Effect 3 minőségét és történetének nagyságát, miközben egy teljesen új sztorit is be kellett mutatnia, az abban szereplő karakterekkel együtt. Úgy véli, ha kisebb léptékekben gondolkodtak volna, sokkal jobban sikerül a végeredmény, hiszen több idő jut a szériához méltó minőség elérésére. A legfőbb probléma persze az volt, hogy az Andromédán nem az eredeti epizódokat is jegyző BioWare Edmonton, hanem a Montreal dolgozott, így némileg komplikáltabb volt a fejlesztés – plusz eleinte ugye elég sokat kísérleteztek a random bolygókkal (á la No Man's Sky), mire rájöttek, hogy a Frostbite motor alkalmatlan a feladatra. Mindenesetre szomorú amiatt, hogy végül nem bizonyíthattak, ugyanakkor már nagyban készül a sorozat következő része, amelyben – az első kedvcsináló alapján legalábbis – valószínűleg kiderül, hogy mi lett a sorsa a Ryder tesóknak és az Andromeda galaxis többi lakójának. Csak győzzük kivárni, hiszen egyelőre még a Dragon Age: Dreadwolf megjelenési dátumát is hét lakat alatt őrzik.
Párbeszéd rendszere valamint az opciók, már ha lehet annak nevezni szerintem elég gyenge volt a trilógiához képest, lagymatag talán a legjobb szó rá. A kötött 3 skill is visszalépés volt.
Nekem még az ellenfelek is, meg a háttértörténetük is tetszett, meg a design-juk, hogy asszimiláltak amit tudtak organikus módon.
Még a galaxis térkép is tetszett, meg a világban a scourge. Hatalmas potenciál volt benne.
Maga a család téma helyett rakhattak volna be valami más induló témát, meg kicsit több és normálisabb választási lehetőséggel, meg komolyabb történetvezetéssel simán lehetett volna egy újabb trilógia alapja. Meg a folyamatos idióta scan-elést hagyták volna a fenébe, meg az AI kapcsolatot is. Meg a folyamatos ugri-bugrit. Viszont az átmenet nélküli fedezékbe vonulás baromi jó volt.
A történet rettenetes volt, az új galaxis lelketlen a társak unalmasak.
Csakis amiatt sajnálom hogy nem készült DLC / folytatás mert az ARK-ok története és az új galaxis még sok jó történetet tartogathatott volna... De a fő történetszál egy rettenet volt.