Noha már a 2018-as Kingdom Come: Deliverance is egy óriási (és nem mellesleg rendkívül komplex) nyílt világú szerepjáték volt, az áprilisban leleplezett folytatás minden szempontból emeli a tétet, hiszen még nagyobb bejárható területet, valódi nagyvárost (Kuttenberg), mozgalmasabb csatákat és 5 órányi átvezetőt kapunk, ezzel garantálva, hogy grandiózus legyen a végeredmény. Az első felvonás ugyanakkor nemcsak a méret és a tartalom miatt vált instant klasszikussá, hanem azért is, mert elérhető közelségbe hozta a középkori életérzést, hála a magasan szárnyaló immerziónak.

Bohémia lakói élték az életüket, Henrynek oda kellett figyelnie a higiéniára, az öltözködésre és az evés-ivásra, a földeken munkások serénykedtek, egy templomba betérve pedig még nekünk, játékosoknak is kedvünk támadt imádkozni, annyira magas volt a beleélés foka. Ezen a téren nálam egyedül a fantasztikus Red Dead Redemption 2 tudta csak überelni a Warhorse Studios RPG-jét (bár a The Witcher 3: Wild Hunt is elég közel került hozzá), szóval kíváncsi vagyok, visszaszerzi-e a csapat a képzeletbeli koronát a valamikor idén érkező második résszel.

Az ígéretek alapján erre minden esély megvan, a cseh csapat vezető forgatókönyvírója, Martin Ziegler ugyanis egy interjú során kifejtette, hogy igyekeznek négyzetre emelni az elődben látottakat, így még inkább úgy érezhetjük, hogy mi magunk is ott sétálunk (vagy épp lovagolunk) a vadregényes tájakon és az élettel teli településeken. A fejlesztő szerint ennek eléréséhez történészek, tanácsadók és professzorok egész seregét hívta segítségül a brigád, így garantálva, hogy ne csupán magával ragadó, de – az első fejezethez hasonlóan – autentikus is legyen a végeredmény.

Ziegler emellett a harcrendszerre is kitért, melynek kapcsán elárulta, hogy ezúttal befogadhatóbb lesz, mint korábban, ugyanakkor azok sem fognak csalódni, akik kedvelték az eredeti mechanikát, mivel újfent nem megyünk majd sokra az ész nélküli gombnyomkodással. A számszeríjaknak és a kezdetleges puskáknak köszönhetően ráadásul úgy "játékszereket" is a kezünkbe vehetünk, további rétegeket adva ezzel az összecsapásoknak. Szinte magától értetődő módon teljesen szabad kezet kapunk a küldetések során, így az árnyékok közt sunyuló és az 'ajtóstul a házba' taktikát preferáló rajongók is megtalálhatják a számításaikat – persze ez egy szerepjáték esetében ma már nem igazán számít extrának. A maximális beleélés érdekében pedig az NPC-k is sokkalta hihetőbbek lesznek, mint eddig bármikor, szóval sehol sem fogunk látni céltalanul bóklászó polgárokat. Papíron mindez remekül hangzik, a Kingdom Come: Deliverance minőségéből kiindulva pedig hajlamosak is vagyunk elhinni az imént leírtakat, szóval tűkön ülve várjuk hónapokon belül esedékes megjelenést.