- Még idén megjelenik a Kingdom Come: Deliverance 2
- Amely kétszer nagyobb és tartalmasabb lesz az elődjénél
- Legalábbis a Warhorse Studios fejlesztői szerint
- Kuttenberg városa is kiemelt szerepet kap majd a történetben
Ahogy az várható volt, tegnap este végre hivatalosan is leleplezték a régóta várt Kingdom Come: Deliverance 2-t, melynek első előzetesét már bizonyára többször is újranézézték a rajongók. A kovács fia, Henry a tervek szerint év végén tér vissza, hogy beteljesítse a sorsát, az RPG-t fejlesztő Warhorse Studios pedig már egy múlt héten tartott privát eseményen elárult ezt-azt a folytatással kapcsolatban – erről az IGN írt nemrég egy összefoglaló cikket. A prezentáción elhangzott információk alapján minden szempontból sikerült szintet lépnie a csapatnak, szóval akár már most jegyet válthatunk a hype-vonatra, mert a jelek szerint ismét felejthetetlen élményben lesz részünk. "Lényegében azon a játékon dolgozunk most, amin eredetileg is akartunk, ám annak idején még nem volt hozzá elegendő erőforrásunk, tapasztalatunk és a többi hasonló dolog" – mondta a játék kreatív igazgatója Daniel Vavra. "Az első résszel bebizonyítottuk, hogy működőképes ez a koncepció, így most egy másik szintre tudjuk emelni az élményt, ahogy azt mindig is akartunk" – tette hozzá.
A mostanra körülbelül 250 tagot számláló stúdió elmondása alapján a Kingdom Come: Deliverance 2 kétszer nagyobb és tartalmasabb lesz az elődjénél (amibe én körülbelül 160 órát pakoltam anno egyetlen végigjátszás során), ahogy a történet terén is nagy dolgokra számíthatunk, hiszen 3 helyett ezúttal 5 órányi átvezetőt kapunk, a nemesi viszályok után pedig immár királyi problémákkal kerül majd szembe a játék főhőse. És ha már szóba került Henry, a folytatás hírnévrendszerének hála az NPC-k reagálni fognak a tetteinkre, így ha mondjuk lopásra adjuk a fejünket, vagy épp kocsmákban iszogatunk lovagi kötelességeink teljesítése helyett, akkor bizony nem nagyon lesz részünk barátságos bánásmódban – cserébe vissza is tudunk szólni azoknak, akiknek problémája van az életvitelünkkel. A program alatt ezúttal is a CryEngine duruzsol, amely csodálatos (és számos titkot, érdekességet rejtő) vidéki tájakat varázsol majd elénk, de természetesen településeket is kapunk, melyek közül az első részben már sokszor említett város, Kuttenberg (avagy Kutná Hora) számít a legkiemelkedőbbnek. "Kuttenberg hatalmas előrelépés számunkra, és azt kell mondanom, hogy ennek megalkotása volt a legnagyobb kihívás a játékban" – mondta Viktor Höschl művészeti igazgató, Vavra pedig megjegyezte, hogy szerinte még egy picit túl nagy is lett a város.
A Kingdom Come: Deliverance-t egyébként több kritika is érte anno a reprezentáció hiánya miatt (ami ugyebár teljességgel nonszensz, hiszen a középkori Csehországban nem voltak színes bőrűek), és bár nem tudni, hogy ez megváltozik-e a folytatásban, egy nem elhanyagolható utalást mindenesetre kaptunk a diverzitást illetően. "Mint már említettük, Henry a vidéki életet és a helyi vitákat hátrahagyva egy viszonylag kozmopolita városba indul, amit elfoglalt egy megszálló király. Egy ilyen helyen az emberek természetesen számíthatnak az etnikumok és a különböző karakterek széles skálájára, akikkel a főhős találkozni fog az útja során" – hangzott el az eseményen. Ettől függetlenül a Warhorse Studios természetesen továbbra is minden erejével törekedni fog a történelmi hűségre és pontosságra, melynek eléréséhez nem csupán a saját történészeire támaszkodik a cég, hanem egyetemekkel és múzeumokkal is rendszeresen konzultál, egy különböző etnikumú és vallású szakértőkből álló csoport pedig külső tanácsadóként van bevonva a fejlesztésbe. A Kingdom Come: Deliverance 2 tehát még idén befut PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re, az eddig látottak alapján pedig kötve hisszük, hogy csalódást okoznának a fejlesztők.