Ha megkérdezzük a Battlefield rajongókat, hogy melyik a kedvenc epizódjuk a szériából, szinte biztosra vehető, hogy a többség a hármat vagy a négyet (esetleg valamelyik Bad Companyt) fogja mondani, ami remekül mutatja, hogy a játékosok zöme jobban preferálja a modern körítést, mint a két világégést vagy a (nem annyira távoli) jövőt. Ha netán ti is ebbe a csapatba tartoztok, van egy jó hírünk, az EA ugyanis megosztott néhány érdekes infót az IGN csapatával a sorozat következő, minden eddiginél ambiciózusabbnak ígérkező epizódjával kapcsolatban, az elhangzottak alapján pedig minden esély megvan arra, hogy az alkotás nem jut a botrányosan indult, mostanra azonban elég jól kikalapált Battlefield 2042 sorsára.
Az exkluzív beszámoló mellett ráadásul az első hivatalos koncepciós rajzot (ezt láthatjátok alant) is megkaptuk a játékhoz, és bár túl sok konkrétumot nem tudhatunk meg, ha rápillantunk, annyi biztos, hogy egy porig rombolt európai várost (talán Olaszország vagy Franciaország?) ábrázol, és a jelek szerint a természeti katasztrófák (a képen egy erdőtűz látható) is visszatérnek. Ám talán még ennél is fontosabb, hogy a színhasználat rögtön a fent említett két opuszt, avagy a franchise fénypontját juttathatja az eszünkbe, ami egyáltalán nem a véletlen műve, Vince Zampella, a Respawn vezetője és az EA Studios Organization Group GM-je ugyanis hamar leszögezte, hogy az alapokhoz történő visszatérés a csapat(ok) legfőbb célkitűzése.
A kép forrása: IGN
A vezető kihangsúlyozta, hogy az Electronic Arts ezúttal szeretne biztosra menni, így a széria legnagyobb rajongóit fogja kiszolgálni az egyelőre cím nélküli etappal, ami nem csupán a modern hadviselést hozza vissza, hanem a több izgalmat rejtő, 64 főre szabott pályákat is, miközben kukázza a kis túlzással hero shootereket idéző specialistákat, a helyüket pedig átveszik a hagyományos értelemben vett karakterosztályok. Jól hangzik, nemde? Zampella egyébként aláhúzta, hogy nem bánják, amiért a DICE mert egy kicsit kísérletezni a legutóbbi fejezettel, ám a felhasználók többsége nem igazán ölelte a keblére a módosításokat, így ezúttal lényegében egy Battlefield 3-at (vagy 4-et) kapunk szebb köntösben.
Kiderült továbbá, hogy a tényleges fejlesztés már hónapokkal ezelőtt elkezdődött, és mivel négy stúdió (DICE, Criterion, Motive, Ripple Effect) is dolgozik a lövöldén, talán nem kell hosszú éveket várni a megjelenésre – persze a Skull and Bones elhúzódó fejlesztése után semmiben sem lehetünk biztosak. Egyelőre tehát minden jel arra mutat, hogy az új Battlefield képében kapjuk majd kézhez a franchise egyik legjobban sikerült darabját, ami visszacsábíthatja azokat a rajongókat, akik a 4. részt követően kiszálltak a többjátékos mókából.
A borítóképek forrása: Steam