• Felmérés készült a többjátékos játékokban történő csalások hatásairól
  • A játékosok nagy hányada hagyja abba a játékot, ha csalóval találkozik
  • A megkérdezettek csak kis része vallotta be, hogy rendszeresen csal

Az Irdeto nevű digitális biztonságtechnikai cég globális felmérést végzett a videojátékosok körében az online videojátékokra és a csalókra fókuszálva. A felmérés során 9436 fogyasztót kérdeztek meg Kínában, Németországban, Japánban, Dél-Koreában, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban.

A begyűjtött válaszok összegzéséből kiderült, hogy a megkérdezettek 77%-a hagyta már abba a többjátékos programot csalók miatt, míg 48%-uk ennek hatására csak kevesebbet költött in-game tartalomra. Mindez azt mutatja, hogy a csalók masszívan hatnak az online játékok bevételére.

A megkérdezettek 12%-a állította, hogy sohasem befolyásolták a csalók a játékélményt, míg 8%-ukra mindig negatívan hatottak. A 18-24 évesek körében ez az arány 7% és 18%, vagyis a fiatalokra jobban hatnak a csalók. Nem meglepő módon a felmérés azt is megállapította, hogy a játékosok 76%-a tartja fontosnak a csalók elleni védekezést.

A felmérés természetesen arra is rákérdezett a fogyasztóknál, hogy ők csaltak-e már valaha. 57%-uk állította, hogy sosem használtak harmadik féltől származó eszközt arra, hogy előnyhöz jussanak, míg 12%-uk elismerte, hogy ők bizony rendszeresen csalnak a játék fájljainak módosításával és/vagy hardver eszköz használatával. Oknak többen is azt hozták fel, hogy ha nem tudják legyőzni a csalókat, akkor inkább csatlakoznak hozzájuk.