• A CS:GO csalói ellen veszi fel a kesztyűt a Valve
  • Óriási szerverparkot helyeztek üzembe

Naponta mintegy hatszázezer 5v5 CS:GO meccset játszunk le - ez igen nagy szám, melyből a csalókat szűrni is kell. A tapasztalat pedig azt umtatja, hogy elrettentésnek önmagában nem elég, akár napokkal-hetekkel később, akár élőben bannolnak csalókat. Jónak jó, de erre már nem elég a játékosok közreműködésével üzemelő "Overwatch" elnevezésű felhasználói jelentés-rendszer, mely az emberi tényező miatt csupán 15-30% eséllyel találja meg a bűnösöket.

Itt lép be a képbe a "VACnet", mely az Overwatch-rendszerrel együttműködve igyekszik megoldani a problémát. A VACnet tulajdonképpen egy 1700 processzorból álló szerverpark, mely hálózaton egy aimbotokon edzett, és folyamatosan tanuló mestersékes intelligencia fut. A Valve saját mérései szerint 99% pontossággal, és sokkal gyorsabban szűri meg a csalókat a beküldött visszajátszások alapján.

A rendszer elég sikeres és van annyira ígéretes, hogy a Valve már most a bővítését tervezi, hogy ne csak a CS:GO, hanem a többi játékuk is csalásmentes, egyúttal élvezetesebb legyen.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!