- 30 botot képeztek ki a Quake 3 Arenára
- Mára már rommá verik a legjobb csapatokat is
A Google Deepmind már nem csak sakkban és go-ban, hanem a Quake 3 Arenában is meggyőző teljesítményre képes. Négy évnek megfelelő kiképzés, azaz 450 ezer meccs után a Deepmind 30 botja megbízhatóan győzi le az emberi játékosokat a Quake 3 Arena Capture the Flag játékmódjában. A tanulás a szokásos, önfejlesztő módszerre alapoz, vagyis sorozatos meccseket játszottak egymás ellen, véletlenszerűen generált pályákon, hogy ne egyetlen taktikát dolgozzanak ki.
A kiképzés végeztével aztán bajnokságot tartottak tiszta és vegyes csapatok közreműködésével, melynek végeredményeképpen a párban dolgozó Deepmind botok meggyőző 74%-os győzelmi arányt tudhatnak magukénak, mely jóval fölötte van a tisztán emberi csapatok 52%-os eredményének. A nagyobb csapatok esetén kicsit jobban szétcsúszik az összhang, de ott is még 64%-os győzelmi aránnyal büszkélkedhetnének a botok, ha tudnák, hogy mi is az. Így csak simán 1600-as ELO pontot érnek el, egy jó emberi játékos 1300 körül mozog, míg az átlag 1050.
Azt is hozzátennénk, hogy Elon Musk (Tesla, SpaceX, Boring Company és még sorolhatnánk) MI-projektje az idei Dota 2 International-en emberi csapatokkal veszi majd fel a versenyt, kíváncsian várjuk annak az eredményét is…
A sakk es a lol is arrol szol, hogy szarra 'tanulja' magat a gep es statisztikai alapon kepes 'dontest' hozni, reflexbol. Tenyleg nagy teljesitmeny, miert is nem vagyok meglepve?!
Egyébként az enyém 1000-1100 között mozog (néha 1000 alá megy ), sok gyakorlással és tanulással ha az ember átmegy casual-ból hardcore-ba akkor lehet növelni.
Egyébként az enyém 1000-1100 között mozog (néha 1000 alá megy ), sok gyakorlással és tanulással ha az ember átmegy casual-ból hardcore-ba akkor lehet növelni.