Noha a legutóbbi State of Play ugyan nem tartalmazott túl sok meglepetést vagy álleejtő pillanatot, végül azért csak sikerült robbantania a Sonynak, bemutatkozott ugyanis a Ghost of Yotei, avagy a Sucker Punch méltán elismert szamurájos játékának, a Ghost of Tsushimának a folytatása. A valamikor 2025-ben érkező produkció története szerint 1603-ban, tehát cirka 300 évvel Jin Sakai históriája után járunk, Cusima szigete helyett pedig a címadó Mount Yōtei környén fogunk kalandozni, amit ma Hokkaidóként ismerünk. Mivel ez a helyszín jóval nagyobb, mint az előző, adja magát a kérdés, hogy milyen tennivalókkal múlatja majd az időt az újdonsült főhős, Atsu (Erika Ishii), hiszen már a PlayStation 4 utolsó nagy exkluzív címét is elég sok kritika érte a repetitív mellékküldetések és a temérdek gyűjtögetnivaló miatt – sokan egyenesen az Assassin's Creed-szériához hasonlították az opuszt, ha a nyílt világ felépítésére terelődött a szó.
Nos, amennyiben hihetünk Jason Connell szavainak, nem igazán van miért aggódnunk ezen a téren, a kreatívigazgató ugyanis a The New York Times-nak beszélt arról, hogy a Sucker Punch minden erejével egy változatosabb és áramvonalasabb küldetéseket kínáló nyílt világ megalkotására törekszik, ezzel elkerülve, hogy idővel monotonná váljon a gyönyörű tájakon való kalandozás. A fejlesztő sajnos nem igazán közölt konkrétumokat azzal kapcsolatban, hogy mégis miként kívánja ezt elérni a csapat, a Red Dead Redemption 2 mindenesetre bebizonyította, hogy ikonok és jelzők armadája nélkül is lehet izgalmas a felfedezés (sőt, szerintem így lesz csak igazán izgalmas), de a Kingdom Come: Deliverance is elég jó példának mondható ebből a szempontból. Így látatlanban tehát azt mondanánk, hogy valószínűleg több egyedi missziót és kevesebb gyűjtögetnivalót kapunk, ám mindaddig csupán találgatni tudunk, amíg nem mutatják meg a Ghost of Yotei játékmenetét. Ti várjátok már a folytatást, vagy Jin Sakai hiányában inkább csak tisztes távolságból figyelitek a projekt alakulását?
A borítóképek forrása: PlayStation.blog