A Game Developers Conference-en közel 4000 fejlesztőt kérdeztek meg arról, hogy melyik platformra adtak ki legutóbb játékok. A megkérdezettek 56%-a válaszolt azt, hogy PC-re is megjelent az utolsó programjuk, ami a State of the Game Industry 2019 jelentése szerint 50%-os emelkedést jelent. A PC után a mobil platformok a legnépszerűbbek, itt a válaszadók 38%-a ismerte el, hogy legutolsó programjuk megjelent valamilyen tabletre vagy okostelefonra.

Amikor arról kérdezték a fejlesztőket, jelenleg milyen platformra készítenek játékot, kétharmaduk szintén a PC-t adta meg válaszul. Konzolok közül a PS4 a legnépszerűbb, a fejlesztők 32%-a fejleszt erre is, míg a mobil platformok 35%-os aránnyal képviseltették magukat.

A jelentés szerint a PC népszerűsége a játékfejlesztők körében évről évre emelkedik, míg a többi platformé viszonylag egyhelyben stagnál. Amikor arról kérdezték a játékkészítőket, melyik platform érdekli jelenleg a legjobban, 60%-uk a PC-t jelölte meg, 45%-uk pedig a Nintendo Switch-et.

A felmérés a PC-s online boltokkal, például a Steammel, a GoG-val és az Epic Store-ral kapcsolatban is kikérte a fejlesztők véleményét. Érdekes, hogy mindössze 6%-uk gondolja úgy, hogy a Steam megérdemli a 30%-os részesedést, míg 17%-uk csak annyit felelt: „talán megérdemli”. Másik 17% letudta annyival, hogy nem tudja, míg 32%-uk határozottan állítja, hogy a Valve nem érdemel ekkora részesedést a bevételből. 27% pedig azt felelte, hogy valószínűleg nem indokolt ekkora részesedés.

Ennek ellenére továbbra is a Steam a legnépszerűbb felület a PC-s online boltok közül, a fejlesztők 47%-ka árusítja játékát ezen a platformon. Az alkotók 26%-a viszont saját honlapon keresztül árulja portékáját, míg a fejlesztők 20%-ka az itch.io-t, a Humble Store-t és a GoG-t választja.

personal-computer-ibm.jpg