Egyből egy kellemes újdonságot jelentettek be, hiszen végre beindul a kőkemény kovácsolás, tárgykészítés a Diablo univerzumában a megszokottnál sokkalta összetettebb formában. Ennek kulcsszereplői a kézművesek lesznek, akiknek ha elnyerjük a bizalmát, akkor a szimpla adásvételen és felszerelésjavításon túl egy-egy speciális képességgel is segíteni fogják kalandozásunkat, ami többek közt foglalatok berakásában is megnyilvánul (ahova aztán ékköveket bepakolva turbózhatjuk fel cuccainkat). Fontos megjegyezni, hogy a hősünket mindig követő karavánnak hála egy helyen fogjuk megtalálni őket, akárcsak a fontosabb szereplőket, küldetésadókat is. Na de nézzük meg inkább egy videón keresztül, hogy pontosan miről is van szó:
A rendszer szépsége az, hogy minél többet dolgoztatjuk majd a kétkezi munkásokat, annál inkább fejlődnek és így értelemszerűen egyre jobb felszerelést készíthetünk a segítségükkel. A kovács lesz az, aki a védőfelszerelésért, valamint a fegyverekért felel és ő tud újabb foglalatokat is beléjük varázsolni, ami a Diablo 2-höz viszonyítva nagy előny. A misztikus dolgokkal foglalkozó mesterember nevéhez híven mágikus fegyverek létrehozására képes, de emellett tekercseket, gyógyitalokat, rúnákat és ékszereket is tud készíteni. Utolsó delikvensünk az ékszerész, aki drágakövekkel, amulettekkel és gyűrűkkel támogatja kalandozásainkat. A drágakövek esetén kombinálni is tudja majd a köveket ezzel is növelve minőségüket, valamint arcunkon megjelenő mosolyunkat.
A Diablo 3 újításai azonban itt nem érnek véget, hiszen megérkezett a WoW-ból már ismeretes "disenchanting" opció, ami jelen esetünkben "Salvaging" névre hallgat. A lényege szinte majdnem ugyanaz, mivel itt is fel fogjuk áldozni tárgyainkat azért, hogy a belőlük nyert nyersanyagokat fel lehessen használni, csak itt ugye a jó munkásemberek végzik el ezt az utóbbi feladatot helyettünk. Az inventory jobb részében egy láda fog helyet kapni, amibe 6 feláldozandó tárgyat tehetünk, amiket aztán egy gombnyomásra „újrahasznosíthatunk”, így kinyerve belőlük a fontos és kevésbé fontos alapanyagokat.
A Blizzard egyébként kiadott egy Press Kit-et, ami egy falatnyi finomságot tartalmaz a játék iránt érdeklődők számára. Többek közt helyet foglal benne a karaván bemutatása videón és gyakran ismételt kérdéseken keresztül, továbbá pár frissebb képet is lőttek nekünk az első fejezetből, de ezt a frissített galériánkban is megtekinthetitek vagy alant.
A Diablo 3 újításai azonban itt nem érnek véget, hiszen megérkezett a WoW-ból már ismeretes "disenchanting" opció, ami jelen esetünkben "Salvaging" névre hallgat. A lényege szinte majdnem ugyanaz, mivel itt is fel fogjuk áldozni tárgyainkat azért, hogy a belőlük nyert nyersanyagokat fel lehessen használni, csak itt ugye a jó munkásemberek végzik el ezt az utóbbi feladatot helyettünk. Az inventory jobb részében egy láda fog helyet kapni, amibe 6 feláldozandó tárgyat tehetünk, amiket aztán egy gombnyomásra „újrahasznosíthatunk”, így kinyerve belőlük a fontos és kevésbé fontos alapanyagokat.
A Blizzard egyébként kiadott egy Press Kit-et, ami egy falatnyi finomságot tartalmaz a játék iránt érdeklődők számára. Többek közt helyet foglal benne a karaván bemutatása videón és gyakran ismételt kérdéseken keresztül, továbbá pár frissebb képet is lőttek nekünk az első fejezetből, de ezt a frissített galériánkban is megtekinthetitek vagy alant.
Az SC2-t meg alapból már három falatban adják a számba.
Tulképp nem bánom, csak a kettőt is tovább életben tudták volna tartani, a "peccselgetések" helyett.
De nem baj ez már a múlt. Amiket a megjelenésig elkövetnek a többi "Blizzardkodás" alatt az meg szépen beépül ebbe, ha jó a recept...
Ha meg nem, akkor a játék fele kuka, mi meg várunk még fél évet, de akkor megint kapunk valami olyat, amit nehéz lesz elfelejteni.
Nem olcsók.
Nem gyorsak.
De eddig még nem nyúltak mellé.
"mondjuk már a StarCraft 2 is kb. széttaposott mindent, mikor megjelent"
Na, igen, ezzel egyet kell értsek.
S valószínűleg ebből kiindulva a Diablo 3 is aratni fog. 2020 év játéka lesz simán. :up: ...25 000 Ft-ért.
Szerintem ez így pontosabb: a Diablo 3 más játékokból átvett feature-ei. Ami persze egyáltalán nem baj, minthogy a Diablo 2-ben ami a legnagyobb bosszúságot okozta, az a tárgyakkal való "puzzle" volt, illetve az állandó helyhiány. Ez a karavánnal meg fog oldódni, ami pl. a Dungeon Siege 2-ben vagy a Titan Quest: Immortal Throne-ban kiválóan működött.
Ez a craftolás mondjuk kicsit lehangoló is, mert a 2. részben pont az volt az élvezetes, hogy minden egyes cuccért megszenvedett a játékos - már, ha nem voltak hozzá összetevői. Így azért jóval "kényelmesebb" lesz a játék, ami szerintem már nem a "felhasználóbarát"-kategória, hanem kissé kazuálosítás. De persze ez még mit sem változtat majd azon, hogy az igazán lopótököscuccokat azért ilyen amatőr módszerrel nem lehet elkészíteni. Szóval ez tényleg csak kényelmi funkció lesz, valószínűleg a kihíváson mit sem változtat majd.
Mellesleg ez a Monk úgy látom, az Assassin utódja lesz fegyverek terén is - már a "claw"-ból ítélve.
A Starcraft 2 elsöpör mindent? Ezzel azért nem értünk egyet
Eszméletlenül hangulatos lesz ez a cucc. Amúgy a kis WoW-os beütés miért lenne meglepő? Az értő játékosok nagyon jól tudják, hogy a Blizzard szokott meríteni a különböző címeiből, ide-oda mozgat bizonyos elemeket, néha egész játékelemeket, néha csak egy-két spell, képesség neve köszön vissza afféle homage-ként. Viszont soha nem öncélúan vagy lustán: ez sem egy "conrol+c,control+v"-dolog, hanem testre szabták, hogy illeszkedjen ehhez a stílushoz, nem egy az egyben ugyanaz. Ami pedig működik, miért ne használják fel? A játékélmény a cél, az pedig a helyén lesz. Szóval aki majd "nyúlások" miatt emeli fel a sápítozó hangját, arra nem is érdemes figyelni, csak a szokásos napi troll. A WoW egyébként is valamilyen értelemben olyan, mint egy felhízlalt Diablo kibővített lehetőségekkel és persze némileg különböző keretek közt, tulajdonképpen nincsenek is annyira messze egymástól, mint elsőre gondolná az ember.
Kíváncsi vagyok mikor lesz a megjelenés, ha jól tudom, akkor eddig három év volt a legtöbb idő, ami eltelt egy játékuk bejelentése és megjelenése között. Ha ez jövőre nem jön, akkor az új rekord négy év lesz. Elég gáz lenne, ha két StarCraft-os cím is kijönne (a WoL ugye most volt, a HotS pedig jövő év végén érkezik, ha tényleg úgy lesz, ahogy mondták, tehát másfél évvel később), de egy Diablo sem. Azért remélem figyelnek arra, hogy ne billenjen ennyire az egyik cím felé a mérleg nyelve (a WoW nem számít, külön kategória, fejőstehén non plus ultra). Na majd a Blizzcon-on felhomályosulunk. Én azért bízom benne, hogy jövőre jön, szerintem simán elképzelhető, nyilván azért dolgoznak vele rendesen, még ha alig/ritkán adnak is ki infót.