A Dead or Alive minden idők egyik legnépszerűbb verekedős videójáték-sorozata a Street Fighter, a Tekken és a Mortal Kombat mellett, hírnevét pedig részben a lenge ruhákba bújtatott női karaktereknek köszönheti, akik természetesen kőkemény harcosokként gyepálják egymást a különböző arénákban. A szériában a meredekebb ötletek sem ritkák, az Xtreme címmel ellátott spinoffokban például strandröplabdáznak és napoznak az említett lányok. A játékokat kiadó Koei Tecmo azonban úgy látszik nem szereti azt, ha nem ők, hanem a rajongók hozzák egy szinttel pikánsabb helyzetbe a karaktereiket. Nisimura Tomotosi, a vállalat jogi részlegének a feje pont erről elmélkedett nemrég egy japán e-sport-eseményen, továbbá elárulta, hogy kénytelenek voltak fellépni az olyan rajongói rajzok és egyebek ellen, amelyek esetleg rossz hatással lehetnek a franchise figuráira nézve.
A helyzet ugyanakkor nem teljesen egyértelmű, mivel Tomotosi a beszédje közben a „musume” szót használta, amit azt is jelentheti, hogy a kiadó gyakorlatilag a saját lányaként tekint a Dead or Alive harcosaira, és ezért nem szereti, ha egyes fanok levetkőztetik őket néhány ecsetvonással. Az szintén esélyes, hogy más jellegű alkotásokkal is voltak problémáik, mivel Tomotosi szerint 200 és 300 közé tehetőek azon rajongói doujinshik (azaz mangák, regények, stb.) száma, amik ellen kénytelenek voltak bizonyos lépéseket tenni.
A kiadó egyébiránt évente 2000 és 3000 közti számban talál olyan „művészi” alkotásokat az interneten, amiket szintén el kell takarítania. Minden bizonnyal nem vet túl jó fényt a karaktereikről készült hivatalos merchandise-ra, ha közben tele a világháló olyan képekkel, amelyeken a karakterek nem viselik az ikonikus ruhadarabokat. A kemény állásfoglalástól függetlenül azért úgy látszik, a Tecmo nem igazán fogja vissza magát, tavasszal érkezik ugyanis a Venus Vacation Prism: Dead or Alive Xtreme című játék, ami még távolabb kerül a verekedős alapoktól, mivel egy randiszimulátor lesz.
A borítóképek forrása: GameSpot