A DLSS 4 továbbfejlesztésének köszönhetően az Nvidia átdolgozta a DLSS Frame Generation (képkocka generálás) technológiát. Ez a frissített AI modell 40%-kal gyorsabban működik és 30%-kal kevesebb memóriát fogyaszt, mint az elődje. Mivel a technológia megváltozott, a cég lehetővé teheti az elérését az RTX 30-as sorozatú GPU-kon is, legalábbis a kapu nyitva áll előttük.
Kezdetben a DLSS Frame Generation csak a GeForce RTX 40-es sorozatú GPU-kban található speciális hardverfunkciókra támaszkodott. Az új Frame Generation modellel azonban ez már nem így van. Ez a változás megnyitja az utat az AI-alapú képkocka-generálás számára, hogy a régebbi Nvidia GPU-kon is működjön. Ennek ellenére továbbra is bizonytalan, hogy az Nvidia bevezeti-e ezeket a képességeket a korábbi generációs kártyák esetében, mindenesetre az kijelenthető, hogy kereslet biztosan lenne rá. A Digital Foundryvel folytatott beszélgetés során Bryan Catanzaro beszélt arról, hogy nem zárják ki ezt a lehetőséget, de megemlítette, hogy különböző tényezők akadályozhatják az ilyen támogatás megvalósítását. Az egyik az, hogy az RTX 30-as GPU-k AI-teljesítménye gyengébb, mint az RTX 40-es sorozaté, másrészt pedig az Nvidia szeretné a PC-s játékosokat a hardver-frissítésre ösztönözni.