A felhasználói értékelések alapján messze nem én vagyok az egyetlen, aki kisebb (vagy épp méretes) csalódásként élte meg a tavaly szeptemberben megjelent Starfieldet, hiszen Steamen például vegyes értékeléssel bír a Bethesda sci-fi RPG-je, míg Metacriticen csupán 6,8 pontot mutat a játékosok mérlege. Mindez leginkább annak köszönhető, hogy a nagy múltú stúdió beleesett a túl sokat akaró szarka hibájába, és annyi redundáns tartalommal (talán senkit sem kell emlékeztetnem, hogy több mint ezer planéta található a programban) töltötte meg az opuszt, hogy végül amiatt lett unalmas és sótlan a végeredmény. Ha mindehhez hozzávesszük az avíttas megoldásokat és technikai háttérből eredő korlátokat (itt most leginkább a töltőképernyőkre gondolok), hamar érthetővé válik, hogy miért lett annyira megosztó a végeredmény, egy volt fejlesztő szerint azonban semmi ok a pánikra, második alkalommal már sikerülni fog a bravúr.
A Bethesda egykori dizájnere, a többek között a Skrimen is ügyködő Bruce Nesmith a VideoGamernek értekezett arról, hogy szerinte a Starfield 2 egy szuper játék lesz, mivel minden adott ahhoz, hogy a csapat kijavítsa az első rész hibáit, valamint pótolja az esetleges hiányosságokat. Példaként a Mass Effect- és az Assassin's Creed-szériát hozta fel, melyek második részei szerinte sokkalta jobb fogadtatásban részesültek, mint a nyitány, bár itt azért hozzátenném, hogy a Mass Effect első felvonása a kissé sorjás élek ellenére is betalált a közönségnél, így nem biztos, hogy pont ezzel kellett volna párhuzamot vonni.
Emellett pedig egy házon belül készült példát is említett, természetesen a méltán híres Skyrim képében. „Amikor a Skyrimet készítettük, az Oblivionnak hála óriási előnnyel indultunk, ami pedig a Morrowindnek köszönhetően lett olyan jó. Mindezek a dolgok már eleve adottak voltak a számunkra” – fogalmazott Nesmith, majd hozzátette, hogy a korábbi címek miatt nem kellett az alapoktól kezdeniük a fejlesztést. A volt munkatárs szerint tehát a Starfield 2 minden téren óriási szintlépést jelenthet az elődjéhez képest, más kérdés, hogy ezt még meg is kell érni, hiszen egyelőre a The Elder Scrolls 6-ról sem tudunk szinte semmit, a Fallout 5-ről már nem is beszélve.
A borítóképek forrása: IGDB