Megnyerte a kritikusokat az Abigail, a hamarosan érkező horror 85 százalékot ért el a RottenTomatoes kritikai portálon. Az az egyöntetű vélemény alakult ki róla, hogy sikerült megújítani a vámpírfilmek műfaját, amennyiben egy kiskorú, filigrán balerina áll benne a tápláléklánc csúcsán, eledeléül pedig egy csapat botcsinálta bűnöző szolgál. Az Abigailnek az invenciózus vérontás terén is sikerült szintet lépnie, a néző megbizonyosodhat arról, hogy nem csupán kamu marketinges fogásként terjesztették a produkció alkotói, hogy a rendezők a forgatáson nem győztek elnézést kérni a színészektől, amiért bokáig művérben kell játszaniuk. Minden ítész kiemeli, hogy a balettozó vámpírlányt alakító Alisha Weir akkor is elvinné gyönge vállán a filmet, ha a produkcióban nem is lenne más attrakció rajta kívül. „Új moziszörny született!” – lelkendezik Sharai Bohannon, a Nightmare on Fire Street horrorügyi podcast háziasszonya. „Weir a film nagy felfedezettje, kis termete ellenére övé a teljes széles vászon, bámulatos könnyedséggel változik ártatlan, védtelen gyermekből kegyetlen, halálosan beteg humorú csúcsragadozóvá” – így Michael Gingold a Rue Morgue Magazine-tól.
A szakemberek egyelőre óvatosan próbálják bemérni az Abigailt, a nyitó hétvégi észak-amerikai bevételt 12 és 22 millió dollár közötti összegre jósolják, ami elég nagy szórást jelent, vagyis szerintük az is benne van a pakliban, hogy a film azonnal nagy siker lesz, de az is, hogy kevésbé tetszik majd a közönségnek. Az optimista hangok vannak többségben, mondván, a Universal stúdiónak bejöhet ez a harmadik próbálkozás. Tavaly a Renfield és a The Last Voyage of the Demeter nagy ambícióval és eredeti ötletekkel próbálta meg újrafogalmazni a Drakula-mítoszt, ráadásul az alkotók viszonylag sok pénzből dolgoztak, mégsem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Mint a SlashFilm rámutat, most az Abigail kárpótlást nyújthat, mert lehet, hogy nem a Renfield excentrikus, őrült tekintetű Nicolas Cage-e kell az igazán élvezetes ütőérszaggatáshoz, hanem egy 38 kilós balerina.