
Az amerikai Prevenciós és Járványellenes Központ 500 felnőttet vizsgált meg 19 és 90 év között Washington Seattle-Tacoma környékén. A kutatók azért választották ezt a helyszínt, mert az internetes felhasználás ezen a területen a legmagasabb és a modern
médiák iránti fokozott érdeklődés is itt a legjellemzőbb. A megkérdezett alanyoknak több mint 45%-a játszik rendszeresen videojátékokkal.
Az Egyesült Királyságban még 2002-ben végezett egy hasonló kutatást a Leisure Software Publishers Association és azt fedezte fel, hogy a játékosok átlagéletkora 25 és 34 év között található, viszont egyre idősebb volt az a korosztály, amelyik több időt töltött el ezzel a szórakozásformával, illetve rajongónak is tekinthető.

Az amerikai kutatás a játékosok személyiségét, fizikális és mentális egészségügyi állapotát, testtömeg indexét és életminőségét is vizsgálta. A női játékosok például sokkal depressziósabbak és egészségtelenebb életmódot élnek, mint azok a nők, akik nem játszanak, a játékos férfiak testtömeg indexe és internetaddikciója pedig magasabb volt, mint a többieké.
Hasonlóan negatív eredményekről számoltak be a kutatók pszichológiai téren is: a játékosok között gyakoriak az introvertált, tehát befelé forduló, a belső, lelki hatások, élmények iránt érzékeny, fogékony, a külső világtól viszont elforduló típusúak.
Gondolom, sokan feldühödnek a kutatók (nyilván kissé... "sommás"...) véleménye miatt, de azért ha lehet, tartsuk meg az ellentétes gondolatokat kulturált keretek között...