
Az amerikai Prevenciós és Járványellenes Központ 500 felnőttet vizsgált meg 19 és 90 év között Washington Seattle-Tacoma környékén. A kutatók azért választották ezt a helyszínt, mert az internetes felhasználás ezen a területen a legmagasabb és a modern
médiák iránti fokozott érdeklődés is itt a legjellemzőbb. A megkérdezett alanyoknak több mint 45%-a játszik rendszeresen videojátékokkal.
Az Egyesült Királyságban még 2002-ben végezett egy hasonló kutatást a Leisure Software Publishers Association és azt fedezte fel, hogy a játékosok átlagéletkora 25 és 34 év között található, viszont egyre idősebb volt az a korosztály, amelyik több időt töltött el ezzel a szórakozásformával, illetve rajongónak is tekinthető.

Az amerikai kutatás a játékosok személyiségét, fizikális és mentális egészségügyi állapotát, testtömeg indexét és életminőségét is vizsgálta. A női játékosok például sokkal depressziósabbak és egészségtelenebb életmódot élnek, mint azok a nők, akik nem játszanak, a játékos férfiak testtömeg indexe és internetaddikciója pedig magasabb volt, mint a többieké.
Hasonlóan negatív eredményekről számoltak be a kutatók pszichológiai téren is: a játékosok között gyakoriak az introvertált, tehát befelé forduló, a belső, lelki hatások, élmények iránt érzékeny, fogékony, a külső világtól viszont elforduló típusúak.
Gondolom, sokan feldühödnek a kutatók (nyilván kissé... "sommás"...) véleménye miatt, de azért ha lehet, tartsuk meg az ellentétes gondolatokat kulturált keretek között...
Én meg akkor összeszedek 500 neurotikus, mmo függő, mondjuk 27 éves egyént, vegyesen a Föld milyen részéről és kimutatom, hogy bolygónk teljes lakossága (akik átlag életkora 27 év) boldogtalan, és nonstop internetes játékokkal játszik.
Bár nincs olyan csapadékos mint Ketchikan.
Ez a felmérés pedig egyébként is marhaság, már leírták előttem, miért.
Mondjuk mindenképpen érdekes a statisztika, legfőképp ami a játékosok átlagéletkorára vonatkozik - valamennyire megnyugtat, hogy a 30 évemmel azért nem vagyok kiöregedve
Egyébként erre a hobbira vagy szórakozási formára is érvényes az örök szabály: me, szabad túlzásba vinni. Aki nap 24 óráját a monitor előtt tölti, és a külvilággal kizárólag online tartja a kapcsolatot, az óhatatlanul életidegen helyzetben találja magát, hiszen az ember társas lény, szüksége van az embertársak által közvetített emóciókra. Aki bezárkózik, ezektől zárja el magát, felborul a biokémiai egyensúlya, ami vezethet idegrendszeri problémákhoz, többek között depresszióhoz is, ami később étkezési zavarokban csúcsosodhat ki. Meg kell találni az arany középutat és akkor nem lehet semmi baj... Mindig fel kell tudni időben állni a gép mellől...
Nem is lógok ki olyan nagyon a sorból az én 51 évemmel!
Bár még nem lettem sem befelé forduló, sem pszichopata.
Ráadásul esténként még olvasni is szeretek. Nem újságokat, hanem regényeket.
Persze a kutatás alanyaihoz képest én még éppen csak elkezdtem játszani. Alig tíz éve.
35 év? Uramisten... Bár az én nagypapám is szokott játszani, de csak ilyen nyomozós meg vérmentes játékokkal...
Ez vicc.
Egy irodakukac ugyanúgy ül több órát egy helyben, mozgás nélkül, mint egy játékos. Csak éppen nem kockul, hanem szar táblázatokat nézeget, vagy szerkesztget valamit.
Jellemző, hogy mindig a szórakozás hibás, mert az a mocsok társadalmat nem tartja fenn, míg a munka az ugyebár szép, jó, mert lehet robotoltatni a masszát. Nagyon érdekes, hogy eddig igen ritkán szólaltak fel "jeles kutatók" és "pszichológusok" a folyamatos egyhelybenülés, vagy a munka monotóniája ellen. Mindig csak a szórakozást csesztetik, legyen az drog, szerencsejáték, piálás, filmek vagy videójáték. Összeesküvés? AZ!
Mindig a játékokat csesztetik, mert a videójáték-ipar még fiatal ágazat, s nincsenek olyan spekulánsai mint a szemét... ööö.... izé... szóval "élelmiszeripar"-nak. Bezzeg azon tény ellen senki nem szólal fel soha, csak "rejtett berkekben", hogy nap mint nap az aszpartám nevű méreget nyomják belénk, ha esetleg megiszunk egy coca cola lightot, vagy bármilyen "fitness" vagy 0 kalóriás jégkrémet. Illetve a mekdonálc aljas rágalomnak tartotta, mikor felszólaltak ételeik egészségtelensége és mocskos manipulációjuk ellen. Örökké csak a játékokat kell cseszegetni, azok a károsak. Pedig szerintem ez a legártalmatlanabb minden termék közül. Ha játszol 10 órát megállás nélkül, elhízhatsz. Ha rendszeresen eszel a mekdonálcban megnőhet a koleszterinszinted, elhízhatsz, cukrod lehet. Ha rendszeresen üdítőitalokat ihatsz, elsavasodhatsz, kikészülhet az idegrendszered, a szerveid, mert az aszpartám, ami mindenütt ott van, faszesszé (metil-alkohol - vakságot okoz) és hangyasavvá bomlik le. Mi, hogy erről nem hallott senki? Ne csodálkozzunk... Egy mocskos, spekulatív, aljas világban élünk, ahol a nagy befolyás (pénz) csodákra képes és a mérget is nap mint nap itatja és eteti az emberekkel. S még a videójátékok károsak... Aki édesítőszeres szarokat iszik, ne csodálkozzon, ha előbb lesz tőlük baja, mint attól, hogy hardcore gamer.
Szóval játszunk nyugodtan, és inkább arra figyeljünk oda, mit tömünk magunkba. Az károsabb lehet sokkal.
Tehát tegyük hozzá a hírhez: egy az AMERIKAI játékosokra vonatkozik, mivel nem nemzetközi mintából merített. Amerikai oldalon jelent meg, amerikai olvasók számára, nekünk semmi közünk hozzá. Pont. Az, hogy a "játékosok egészségtelenebbek..." satöbbi, az általánosítás és nem igaz, hiszen kimaradt előle az "amerikai" jelző. Washington/Seattle környékén tehát ez a jellemző, ami nem jelenti azt, hogy Rio de Janeiróban, Madridban vagy Budapesten is ez lenne a helyzet....