- Elképesztően sokat fognak termelni a mobiljátékok 2032-re
- Egy kutatás alapján 270 milliárd dollárt fog érni az ipar ezen ágazata
- Ehhez az AR- és VR-technológiák folyamatos fejlődése is hozzájárul majd
Jópár éve talán még csak kevesen hittek abban, hogy egyszer a mobiljátékok teszik ki az ipar legnagyobb szeletét, mostanra azonban ez a helyzet, hiszen elképesztően sokat hoznak a konyhára a kisképernyős alkotások. Ez abból a szempontból persze evidensnek mondható, hogy telefonja szinte mindenkinek van, míg PlayStation, Xbox és gaming PC azért nincs minden háztartásban, de a veterán játékosok számára kissé furcsának tűnhet, hogy mára az olyan titánok is komolyan veszik ezt az ágazatot, mint például a Sony, a Ubisoft és a Microsoft. Az elérhetőség mellett pedig a technológia fejlődéséről sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ma már olyan címek is elérhetők mobilokon, amiket korábban elképzelhetetlennek tartottunk – talán nem a legdrágább példával kellene előhozakodni, de az iPhone 15 Pro és Pro Max olyan AAA címek futtatására képes, mint a Resident Evil Village és az Assassin's Creed Mirage. A mobiljáték-piac tehát még a kiválónál is jobb egészségnek örvend, az elkövetkezendő években pedig tovább nő majd a népszerűsége.
Legalábbis az Allied Market Research kutatása alapján, a csapat ugyanis egy 381 (!) oldalas jelentésben számolt be az iparág helyzetéről, amelyben kifejtette, hogy annak összértéke 2032-re elérheti az elképesztően magas, 270 milliárd dollárt. Az írás kiemeli, hogy 2022-ben 90,6 milliárd dollárt termeltek a mobiljátékok, ami 11,7%-os összetett éves növekedési rátával (CAGR) számolva az imént említett összegre fog emelkedni néhány éven belül. Az Allied Market Research felvetette, hogy ehhez a növekedéshez az AR- és VR-technológiák folyamatos fejlődése is hozzájárul majd, ám a bevétel nagy részét továbbra is a mikrotranzakciók és az úgynevezett freemium alkotások fogják kitermelni – talán mondanunk sem kell, hányan költenek kozmetikai kiegészítőkre mondjuk a Call of Duty: Mobile-ban vagy a PUBG Mobile-ban. Kihangsúlyozták továbbá, hogy a globális játékpiac bevételeinek több mint negyedét teszik ki a mobilos címek, amiből tisztán látszik, mennyire megkerülhetetlen ez a szegmens – és még ennél is megkerülhetetlenebb lesz a jövőben.