A mobiljátékok egy teljesen másik világ. Rengeteg játék jelenik meg mobilokra nap mint nap és itt nem arról van szó, mint a videojátékok esetében, hogy mondjuk havonta egyszer akad 2-3 érdekesebb cím, hanem folyamatosan özönlenek a különféle műfajokban jeleskedő alkotások. Egy új jelentés szerint a mobil-platformokon megjelenő játékok 83%-a már a megjelenést követő három éven belül megbukik, ráadásul a mobiljátékok 43%-át a fejlesztés során törlik, így azok soha nem kerülhetnek a nyilvánosság elé.
Ezt a statisztikát az Atomik Research állította össze a SuperScale's Good Games Don't Die számára és mintegy 500 játékfejlesztővel készített interjúkon alapul. A jelentés szerint a mobiljátékok többsége a megjelenését követő első 12 hónapban éri el a bevételi csúcsot. Míg 76%-uk már az első évben eléri mindezt, addig 4%-uk csupán a megjelenés második évében. A jelentés szerint a fejlesztők 38%-a nem ad ki rendszeres frissítéseket a saját játékaihoz, így azok egy idő után unalmassá válnak és a felhasználók inkább törlik őket. Érdekes adat, de kiderült az is, hogy a mobiljátékok mindössze 5%-a (!) kap folyamatos kontent-támogatást 6-7 évvel a megjelenés után.